Avatar billede gm Nybegynder
16. marts 2000 - 19:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

US Robotic 56 x2 v.90

Jeg har et underligt problem med mit modem...
Efter et øjebliks surf stopper modemet og står stille uden aktivitet og så efter 30-40 sekunder begynder det så at downloade siten...hmm jeg ved om jeg har udtrykt det klart nok!! Men jeg forestiller mig det som den går i et sort hul og finder ud af det igen...hmm

MVH
GM
Email : gale@get2net.dk
Avatar billede rakj Nybegynder
17. marts 2000 - 12:40 #1
Det der sker er at modemet og serveren genforhandler om hastigheden. Dette kan enten skyldes at modemet har koblet sig på med for høj hastighed, eller at der er støj på din telefon linje.
Avatar billede coolidk Nybegynder
21. marts 2000 - 00:53 #2
Det der kan være problemet, nu kan jeg se at du har get2net som udbyder, er at du har installeret M$ Famliy Logon. Det er et klientprogram der er udvilket til M$ produkter, og det er ikke M$ du ringer op til. Derfor skift det ud hvis det er det der er problemet.

Det kan også være at det er noget genforhandlings/flowstop noget som rakj skriver. Til dette anbefales det at insætte en init-streng til modem. Til et USR er de tit nok med at&f1. Skulle dette ikke løse problemet kig evt. på www.modem.suite.dk for mulighederne for at nedsætte hastigheden på modemet.

Slutteligt kan du altid ringe til din udbyders supportafdeling.

Cooli - G2N supporten
Avatar billede gm Nybegynder
21. marts 2000 - 02:33 #3
Jeg har prøvet at ringe til G2N supporten men de kunne desværre ikke hjælpe mig!!

Nu prøver jeg lige at indsætte den streng og ser hvad der sker.

Hvordan finder jeg ud af om det der M$ Family Logon er på min com eller ikke??
Avatar billede coolidk Nybegynder
21. marts 2000 - 02:38 #4
Det kan du chekke således:

Kontrol Panel > Netværk

Hvis der under "Følgende netværkskomponenter" står M$ Family Logon, tryk på tilføj > klient > tilføj > M$ > ok

Bagefter: Marker M$ Family Logon og tryk fjern.

Bagefter: Sæt "Primær Logon" til windows logon.

Kunne G2N-supporten ikke svare? Det var da underligt :) well.. spørg efter Dennis næste gang :)

-dEnnis
Avatar billede gm Nybegynder
21. marts 2000 - 03:05 #5
Well Well

Nu har jeg indsat det streng og det der skete var at jeg nu kobler på med 115200bps istedet for 46666bps som jeg koblede op med før. Det gør min browser en smule hurtigere men den går stadig i de der "sorte huller" som jeg kalder det!! Men det skal lige nævnes at den hurtigere finder ud af dem igen!!
Avatar billede gm Nybegynder
21. marts 2000 - 03:10 #6
Jeg skal nok huske at spørge efter Dennis næste gang jeg ringer til G2N :))

Jeg bruger ikke M$Family logon, men Microsnot klient et eller andet!!
Avatar billede coolidk Nybegynder
21. marts 2000 - 03:16 #7
Well. Så var det en god ide at sætte hastigheden en lille smule ned. Det gøres ved den init-streng jeg startede med at skrive:

altså at&f1&c1&d1&U15&N21

Herved bliver minimumshastigheden sat ned til 312000 og maks til 44000. Det er ret lidt men så kan du øge maks indtil du slipper for de der "huller" bare 21 med en ad gangen.

-dEnnis
Avatar billede gm Nybegynder
21. marts 2000 - 03:28 #8
Damn er du oppe endnu!! hehe

ok ok du får de point :))
Avatar billede gm Nybegynder
21. marts 2000 - 03:29 #9
Og tak for hjælpen :-))
Avatar billede coolidk Nybegynder
21. marts 2000 - 03:30 #10
Det var da så lidt =)