Avatar billede msj33 Nybegynder
16. november 2001 - 17:09 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Win2000 Sharing

Hejsa eksperter:-)

Jeg har en win98 connected med en win2000 med et krydset rj45 kabel.

Mit problemer at jeg godt kan connecte fra win 2000 til win 98, men ikke omvendt. Hvad mangler jeg

Jeg ved der lidt tricky settings i Win2000 i forhold til win 98.

Jeg har sørget for at share min drev på begge maskiner, men hvad gør jeg forkert?

Det vil være mig en stor hjælp hvis i ville hjælpe mig med det

På forhånd Tak
Morten

Avatar billede snowball Novice
16. november 2001 - 17:14 #1
Bli\'r du spurgt om et password !?

HVis du gør så kan du gøre 2 ting:

1) Enable din Guest account, men det nedsætter sikkerheden (hvis pc\'en ikke har adgang til Internettet så gør det ikke så meget og er derfro et let løsning)

2) Lav en bruger på din Win2k med samme oplysninger som dem du bruger på din Win98

Snowball
Avatar billede djeclemen Nybegynder
16. november 2001 - 17:15 #2
jeg regner med at du har det problem at når du prøver og connecte til 2000 så spørger den efter pass

prøv dette

aktiver din gæste konto

eller

log ind med samme bruger navn på din 98 spm du bruger på din 2000 passwordet den spørger om er så det pass du bruger på din 2000
Avatar billede msj33 Nybegynder
16. november 2001 - 17:17 #3
Den spørge ikke engang om pw......??
Avatar billede msj33 Nybegynder
16. november 2001 - 17:20 #4
jeg har et felt der hedder
\"users must enter a username and password to use this computer\".

Skal jeg deaktivere det?

Avatar billede djeclemen Nybegynder
16. november 2001 - 17:20 #5
hvor er det så det går galt??

prøv dette i denne comupter

\\\\(navnet på din 2000)

\\\\kurt    (FX)
Avatar billede snowball Novice
16. november 2001 - 17:22 #6
mdj33: Det er kun lokalt på PC\'en det gælder !

Snowball
Avatar billede msj33 Nybegynder
16. november 2001 - 17:24 #7
okay.......har fundet ud af det:-)

Lavet et account med de samme oplysninger som jeg logget ind på win 98 maskinen og så kørte det:-)

Snowball var først med svaret, men djeclemen kom med samme svar. Så jeg syntes i fortjener lidt hver:-)
Avatar billede msj33 Nybegynder
16. november 2001 - 17:25 #8
Værs\'go
Avatar billede djeclemen Nybegynder
16. november 2001 - 17:27 #9
takker :-)