Avatar billede unholy_tronic Nybegynder
16. november 2001 - 13:32 Der er 3 kommentarer

Netkort

Hey, jeg sidder og keder mig lidt, og tænte så derfor om der ikke var en smart metode til at teste om sit/andres netkort virker ? ikke bare det om man kan komme på netværket, men sådan noget som et shareware program der kan teste ens netkort, dvs at man skal kunne starte det op, og så køre det selv :), j jo jeg ved godt at det er lidt krævende, men et eller andet skal man jo lave ;),
lige en anden ting til...det er om det bliver nødvændigt at lave et RJ 45 kabel (kun 1 RJ 45 Stik) som så bliver loopet,altå et netværk til kun 1 PC, sådan at det kun er den PC man sætter stikket i, registre det som om at det var en HUB/Swicht eller et Twisted par kabel...hmm jo det var vidst det...enhver der vil kunne komme med et delvis rigtigt svar eller hjælpe mig lidt, vil selfølgelig bliver tildelet nogle velfortjente point

Hilsen
(unholy)Tronic
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
16. november 2001 - 13:43 #1
Avatar billede maniacdog Nybegynder
17. november 2001 - 10:14 #2
Her kan du se en oversigt over hvilke benforbindelser der bruges i et RJ45 stik.

http://www.brinck.dk/rj45ben.htm

Så vidt jeg har forsøgt mig frem skal du lave en lus mellem ben 3 og 6, men læg en modstand imellem så du ikke evt. futter det af.
Det har virket for en jeg kender (i forbindelse med arbejde) men hvilken modstand han brugte ved jeg ikke.
Avatar billede unholy_tronic Nybegynder
19. november 2001 - 08:22 #3
:) okey,ja jo..det må jeg så se og lege lidt med ;)...venter lige med i dag også for at se om der kommer flere svar :)