Avatar billede carstenniemann Nybegynder
16. november 2001 - 13:12 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Floppy disk fail 40

Hej
jeg sider og roder med en computer og jeg kan ikke få den op og køre på grund af : når jeg both får jeg en fejl melding der siger Floppy disk fail 40 og jeg har prøvet at sætte en anden floppy i men det er den lige glad med hvad kan det være
VH.Niemann
Avatar billede handmade Nybegynder
16. november 2001 - 13:13 #1
Prøv at vende kablet 180 grader
Avatar billede bruger34 Nybegynder
16. november 2001 - 13:15 #2
kablet vender forkert....vend det om, enten på bundkortet eller ved drevet :)
Avatar billede carstenniemann Nybegynder
16. november 2001 - 13:23 #3
Det kan ikke vende forkert fordi der er haker i kablet og den har kørt før
Avatar billede handmade Nybegynder
16. november 2001 - 13:29 #4
Det kan være fejl på kablet
Det kan være at du skal resette din BIOS
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
16. november 2001 - 13:30 #5
Fejl 40 kan være to ting. den ene er seriøs og den anden er ikke så seriøs:

1. Fejl 40 er at diskette drevet er i stykker, det skal skiftes ud.... www.edbpriser.dk

2. Fejl 40 kan også være en joke: fejl 40 er den fejl der sidder 40 cm fra skærmen, altså brugeren :)

MVH Un1

Avatar billede carstenniemann Nybegynder
16. november 2001 - 13:33 #6
jeg har også prøvet andet kabel og det med at resette bios har jeg ikke prøvet før er det nem
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. november 2001 - 13:36 #7
Køb et nyt floppydrev, sandsynligvis er den gamle færdig!

Du har gjort hvad du kan for at få det til at virke!
Avatar billede handmade Nybegynder
16. november 2001 - 13:37 #8
Først skal du kigge i BIOS 1 punkt: Der hvor harddiske etc er defineret.
Tjek om BIOS står til 1.44 drev
Find din manual frem og find den jumper på bundkortet der resetter BIOS.
Alternativt kan du pille batteriet af kortet og kortvarig kortslutte + og minus på batteritilholderen.
Du kan tjekke om BIOS er reset ved at kontrollere datoen: den skal være fra den dag BIOS\'en blev skrevet..
Avatar billede handmade Nybegynder
16. november 2001 - 13:38 #9
>>retaxes, han har prøvet med et andet drev..
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. november 2001 - 13:46 #10
Den er nok også defekt, har 2-3 stykker der alle er skredet i svinget, så der skal ikke så megtet til ;o)
Avatar billede carstenniemann Nybegynder
16. november 2001 - 13:47 #11
Hvis man resetter bios sletter man så eller 0 stiller
Avatar billede handmade Nybegynder
16. november 2001 - 13:47 #12
Du nulstiller til fabriksindstillinger
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. november 2001 - 13:49 #13
Du skal bare huske at autodetecte dine HDD, rette dato og klokkeslet!
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. november 2001 - 13:50 #14
Husk Save&Exit
Avatar billede slinky Nybegynder
16. november 2001 - 13:52 #15
du kan iøvrigt godt boote op, tryk F1 når fejlen kommer;)
Avatar billede carstenniemann Nybegynder
16. november 2001 - 13:58 #16
når jeg tryker f1  så siger den ugyldig systemdisk
og det er lige meget om der er en disk i elle ej
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. november 2001 - 14:00 #17
Hvor gammel er dit floppydrev?
Avatar billede carstenniemann Nybegynder
16. november 2001 - 14:02 #18
1 år ca og den anden er 3år ca
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. november 2001 - 14:27 #19
Jeg kommer lige med en kommentar.
I den gamle mainframe verden, hvor en god del af pc´erne er undfanget, betyder fejl 40:
0040 The operation timed out. AWAITIO[X] or FILE_COMPLETE_ did not complete within the time specified by its <time-limit> parameter.

Altså får bundkortet ikke fat på floppy´et inden for dens interne tidsgrænse.

Kommer der lys i lampen når du tænder??
Det kunne også være strømmen der mangler.
Avatar billede carstenniemann Nybegynder
16. november 2001 - 14:32 #20
jeg har købt en ny og sat i men, nu siger den ugyldig systemdisk
Avatar billede carstenniemann Nybegynder
16. november 2001 - 14:40 #21
skal jeg stadig væk reset den eller hvad
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. november 2001 - 16:04 #22
Havde du ikke resat den inden du gik og købte en ny?
Heldigvis er de ikke så dyre!

Prøv lige ole_madsens kommentar, han spørger om der kommer lys i floppydrevet under bootprocessen!