Avatar billede hclausen Nybegynder
16. november 2001 - 10:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

mdx+idx/dbx - hvad sker der ?

Af frygt for at min HD en dag skulle stå af, har jeg brænt alle filer i mail biblio. over på en cd. Så skete det :( Nu har jeg så fået install. alt igen. Selfølgelig med nye Outlook express 6.Da jeg vil kopiere filer tilbag til mail biblio, opdager jeg at filerne heder xxx.mbx + sammefilnavn.idx .I mail biblio. hedder filerne xxx.dbx og jeg kan ikke se de gamle mail mapper, kun de nye der er standard. iøvrigt er alle de gamle mail mapper blevet omdøbt så de hedder \" mappe 1 - mappe40. HELP !
Avatar billede excession Nybegynder
16. november 2001 - 10:54 #1
har du prøvet at importere dem?
Avatar billede hclausen Nybegynder
16. november 2001 - 11:04 #2
ja, man OE 6 vil ikke finde noget at importere, har også prøvet at gå tilbage til OE 5.5 ... virker heller ikke.
Avatar billede wuotan Nybegynder
16. november 2001 - 12:10 #3
*.dbx er det filformat OE gemmer mapperne i.
Hvis åbner stien (taget fra win2000)i et vindue.

C:\\Dokuments and Settings\\Administrator\\Lokale indstillinger\\Applikation Data\\Identities\\{et hulens langt nr. afhængig af hvilken puter det er }\\Microsoft\\Oulook Express

Dine gamle mails i et andet.

Trækker de gamle mails over i Outlook Express?
Avatar billede hclausen Nybegynder
16. november 2001 - 12:28 #4
wuotan:  jeg ved det, men filerne heder jo .idx og .mbx. Hvorfor gør de det ?, de ligger sådan på CD´en. OE vil have at de hedder .dbx
Avatar billede hclausen Nybegynder
16. november 2001 - 12:34 #5
sætter point op det ser ud til at blive en svær en.

Avatar billede dana Nybegynder
16. november 2001 - 15:07 #6
Prøv at læse her om hvordan man henholdsvis exporterer og importerer mail mapper i OE.

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q230/2/08.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry=export%20mail&rnk=26&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=OEX

:)
Avatar billede birkis Nybegynder
16. november 2001 - 21:47 #7
.idx og .mbx tilhører Outlook Express 4 - så når du importerer må du sjekke at importerer korrekt format.
Avatar billede hclausen Nybegynder
20. november 2001 - 10:08 #8
efter søgning på nettet med: mbx to dbx , fik jeg bla. dette http://chattanooga.net/~scochran/MBXtract.htm

-herefter kunne jeg udpakke alle mails ( 2054 stk ) og med drag & drop , smide det direkte ind i outlook express 6  :)
- tak til alle der gav et forsøg.