Avatar billede vimple Nybegynder
16. november 2001 - 08:53 Der er 10 kommentarer

formattering

Jeg vil formattere min harddisk, når jeg så i DOS skriver format C:, svarer computeren at formatteringen afsluttes fordi der kører en proces på drev c. Hvad gør jeg ????
Avatar billede juggalo Nybegynder
16. november 2001 - 08:58 #1
Har du prøvet at starte op på en startdiskette?
Avatar billede harpocrates Nybegynder
16. november 2001 - 08:59 #2
boot op på en bootdisk, og skriv format c: , derfra.. så går det hele af sig selv..
Du kan også bare bruge Partition magic til det!
her er en trail udgave du kan hente!
http://www.powerquest.com/freestuff/trials/index.html

[harpocrates]
Avatar billede vimple Nybegynder
16. november 2001 - 08:59 #3
nej
Avatar billede juggalo Nybegynder
16. november 2001 - 09:01 #4
Copy-paste fra harpocrates :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
16. november 2001 - 09:04 #5
harpocrates,

pkt. 1: Det er da NOGET voldsomt at bruge PM til en simpel formattering - PM vinder først sin ret, når der skal flyttes rundt på partitionsstørrelser mv.

pkt. 2: Trial udgaven af PM kan ingenting. Man kan kun udføre de indledende operationer. Altså klargøre til partitionsændringer mv. Men man kan ikke udføre ændringerne fysisk på disken.

vimple:
Hent en win98 bootdisk fra www.bootdisk.com - boot på den og skriv \"format c:\" :)

NanoQ
Avatar billede juggalo Nybegynder
16. november 2001 - 09:44 #6
NanoQ> Enig - PM er overkill
Avatar billede cyberlsn Nybegynder
16. november 2001 - 12:53 #7
Det du skal gøre, er at genstarte din computer i MS-DOS-tilstand.
Derefter burde det så være muligt, at formatere dit C-drev.
Ellers skal du bare gå ind i Windows-mappen > System > Command.com eller også ligger Command.com-filen direkte i dit C-drev (c:\\command.com). Denne .com-fil er nemlig DOS, og den skal du bare kopiere over på en diskette.
Genstart derefter din computer i DOS-tilstand, sæt disketten med command.com i drevet, og og tast commandoen a:\\command.com. Du køre nu DOS fra disketten, og den skulle nu uden problemer kunne formatere dit C-drev, da drevet nu ellers ikke bruges.

CyberLSN
Avatar billede harpocrates Nybegynder
16. november 2001 - 17:59 #8
OK... my fault!!
: killall partition magic (trail)

[harpocrates]
Avatar billede mrrius Nybegynder
16. januar 2002 - 01:19 #9
hvis du har din windows installatins cd , så sørg for i bios at du kan boote på cd-rom.

boot på cd-rom / bootdisk på drev a: ( format.exe liger på win 9x cd\'en)

d:            ( for at komme ind på cd\'en
cd win9x      ( for at skifte til der hvor format.exe er)
format c: /u /c      eller  format c: /q

/u betyder at den formaterer uanset hvad ( meget grundig formatering)(kan rede hd med dårlige områder)

/c betyder at den skal checke for dårlige områder på hardisken

/q betyder at den ikke formaterer men bare sletter programmerne ( det gør den ved at fjerne første bogstav i hver filnavn)(ikke selvig grundig)

jeg vil aldrig formatere hardisken ved at boote op på hardisken og formatere ( alle viruserne som kan være der vil jo ligge på hardisken iforvejen så ....)
Avatar billede mrrius Nybegynder
06. september 2005 - 14:00 #10
lukker du snart spørgsmålet?