Avatar billede r.hegaard Nybegynder
15. november 2001 - 21:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Netværk og stanby

Kan man via netværk vække en computer op der er på stanby ????
Avatar billede 1003 Nybegynder
15. november 2001 - 21:32 #1
ja det kan du ( på nogencomputere) hvis dit buundkort understøtter APM Advanced Power Management kan du aktivere dette + funktionen Wake on LAN så skulle den starte op når du aktiverer netkortet.. men hvis du bruger en hub så vil den nok ikke gå i st. by særlig ofte. da der vil være traffik hele tiden..  der skal du bruge en switch

God fornøjelse *L
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
15. november 2001 - 21:36 #2
Jeg bruger hub, den går på stanby selvom der er trafik. Den går ikke på stanby når jeg har rørt mus eller tastatur.
Jeg tror jeg har Wake on LAN, hvordan aktiverer jeg det ???
Avatar billede 1003 Nybegynder
15. november 2001 - 21:40 #3
Du starter computeren op Helt fra bunden så kommer der en medd. om at trykke F1 eller Del. eller Esc. eller sår´n noget  så går kommer du i bios der vælger du funktionerne med piletasterne  ( kan ikk´huske hvor det ligger..) men det hedder Wako on LAN  så det må stå der et eller andet sted....
Avatar billede madsbrod Nybegynder
16. november 2001 - 10:31 #4
Du skal også lige huske at hente en WoL-manager program

Brug evt. the Intel LANDesk Configuration Manager
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
16. januar 2002 - 08:12 #5
Jeg synes ikke lige jeg kan se \"Wake on LAN\" i BIOS, ligger det i en bestemt kategori ??
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
01. februar 2002 - 21:58 #6
Hallo
Avatar billede 1003 Nybegynder
26. februar 2002 - 14:49 #7
Har du fået svar på dit spm.?

dit netkort, skal også understøtte WoL
Under netværk i din bios!
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
26. marts 2002 - 11:41 #8
1003 > Kan ikke finde det, men computeren skulle understøtte det..........
Avatar billede 1003 Nybegynder
27. maj 2002 - 18:37 #9
Prøv at kigge i din manual!!!

Der skal stå noget med WOL
Husk også at dit netkort, skal have WOL faciliteterne..
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
03. august 2002 - 21:28 #10
Kan ikke få noget til at virke.....