Avatar billede apj Nybegynder
15. november 2001 - 21:21 Der er 47 kommentarer og
1 løsning

længste ord??

hvem kan lave det længste ord af bogstaverne abcdef de må hver især bruges så mange gange som muligt.

f.eks. abba, acdc, fede, fedde?, fad etc etc

den der kan lave det længste løber med alle pointsene, da jeg skal bruge det til en artikel jeg skriver. tak.
Avatar billede netsrac Praktikant
15. november 2001 - 21:22 #1
facade
Avatar billede netsrac Praktikant
15. november 2001 - 21:23 #2
Eller er facede med s ?
Avatar billede netz-dk Nybegynder
15. november 2001 - 21:24 #3
\"badefed\" ? Du ved... man bli\'r fed af at bade *Ss*
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
15. november 2001 - 21:24 #4
allibabbaskebab
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
15. november 2001 - 21:24 #5
*lol*
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
15. november 2001 - 21:24 #6
facade er vist rigtigt nok..
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
15. november 2001 - 21:25 #7
badefed - sådan en man har på når er på stranden :)
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
15. november 2001 - 21:25 #8
ebbeabe
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
15. november 2001 - 21:25 #9
netz-dk> ;-)
Avatar billede maxium Novice
15. november 2001 - 21:26 #10
cdcabedef
Avatar billede apj Nybegynder
15. november 2001 - 21:26 #11
man må ikke bruge \"l\"
og \"facade\" er foreløbigt længste ord.
\"badefed\" er ikke i nudansk ordborg.... det skal ordet være... eller i en fremmedordbog. Evt. slangordbog, hvis ordet er almindeligt kendt.
Avatar billede apj Nybegynder
15. november 2001 - 21:27 #12
det må også gerne være f.eks. et navn eller andet - bare det er almindeligt kendt.
Avatar billede netz-dk Nybegynder
15. november 2001 - 21:28 #13
\"fedebadeabe\" ;-)
Avatar billede netsrac Praktikant
15. november 2001 - 21:29 #14
badecafe - måske ?
Avatar billede netz-dk Nybegynder
15. november 2001 - 21:30 #15
\"fedebad\" - Et bad for fede !?
Avatar billede netsrac Praktikant
15. november 2001 - 21:30 #16
netz-dk >> Meget sjov ordbog du har dig.
Avatar billede netz-dk Nybegynder
15. november 2001 - 21:31 #17
cafe er med é ;-)
Avatar billede netz-dk Nybegynder
15. november 2001 - 21:33 #18
damn! den er s** svær!
Avatar billede netz-dk Nybegynder
15. november 2001 - 21:34 #19
\"fedeabecafe\" - En cafe for fede aber !?
Avatar billede netsrac Praktikant
15. november 2001 - 21:35 #20
om cafe er med e eller é er vist et definations spm.
Avatar billede netz-dk Nybegynder
15. november 2001 - 21:37 #21
\"fedecafe\" - lidt efterligning men...

En cafe for fede mennesker! bagefter kan de evt gå ned og bade *Ss* (badecafe)
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
15. november 2001 - 21:38 #22
Hvad handler denne artikel om ?
Avatar billede netz-dk Nybegynder
15. november 2001 - 21:41 #23
\"abbacafe\" en cafe for abbafans!?
Ok. Du vandt netsrac! Jeg kan ikke så din badecafe uden af \'abe\' efter... *Ss*
Avatar billede netz-dk Nybegynder
15. november 2001 - 21:42 #24
så = slå ;-)
Avatar billede netz-dk Nybegynder
15. november 2001 - 21:45 #25
\"feddecafe\" !? Hvad betyder ordet \"fedde\" du skrev det i starten af spm\'et... *Ss*
Avatar billede netsrac Praktikant
15. november 2001 - 21:48 #26
bade
cafe
fede
ABBAcd
decaff (Koffeninfri ?)
Avatar billede intel4004 Novice
15. november 2001 - 21:50 #27
Hvad med:

edbcafe
edbfacade (?)
bedeabc
bafecebabedefacade (yep)
edb def.
abc def.

INTEL4004

Avatar billede netz-dk Nybegynder
15. november 2001 - 21:53 #28
\"bedecafebad\" et bad for bedende cafe-mennesker!
Avatar billede _hightower_ Nybegynder
15. november 2001 - 21:58 #29
et abecafebedebad en cafe med bad hvor aber kan bede
Avatar billede apj Nybegynder
15. november 2001 - 22:51 #30
tja, det er mange sjove navne, men det er vist stadigvæk \"facade\" som er det længste autoriserede ord.
Avatar billede netsrac Praktikant
15. november 2001 - 22:53 #31
Hvad med badecafe står den der ikke ? :)
Avatar billede apj Nybegynder
15. november 2001 - 22:57 #32
næh, det tror jeg ikke.... men prøv igen!

Jeg skal gerne bruge ordet senest imorgen.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
15. november 2001 - 23:01 #33
facadebadefade, fade man bruger når man vasker facaden :-)
Avatar billede intel4004 Novice
15. november 2001 - 23:15 #34
beefcebab :)

INTEL4004
Avatar billede jakoba Nybegynder
15. november 2001 - 23:59 #35
en cafe kan vel have en facade

edbcafefacade
Avatar billede martin_schou Nybegynder
16. november 2001 - 03:10 #36
abe-edb-cafe-facade-abe-beef-fad

Altså et fad til at holde beef fra en abe, der arbejder med facader på edb-cafeer for aber. Eller noget i den stil. 26 tegn.

Bindestreger for at vise hvordan ordet er sat sammen.

I øvrigt kan du ikke bruge retskrivningsordbogen som opslag, da den ikke har specielt mange sammensatte ord.

Det længste sammensatte ord, jeg kan lave, er:

:|direktør-stols-fabrikant-|:
Gentag alt mellem :| og |: indtil du ikke gider mere - godt nok render man på et tidspunkt ind i et problem med en relevant anvendelse af ordet, men det gør ikke ordet mere forkert.
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
16. november 2001 - 11:03 #37
Verdens længste sammensatte ord er :

Sporvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinsforvalter
Avatar billede martin_schou Nybegynder
16. november 2001 - 11:17 #38
Nej, det er muligvis det længste sammensatteord, med en brugbar betydning.

\"Sporvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinsforvalter\" er 89 tegn.

\"Direktørstolsfabrikantdirektørstolsfabrikantdirektørstolsfabrikantdirektørstolsfabrikantdirektørstolsfabrikant\" er 110 tegn. Hvis det ikke slå til, så putter vi da bare et \"direktørstolsfabrikant\" mere på, og vi øger længden med 22 tegn. Det kan gøres uendeligt mange gange.

Hvis du mener at \"direktørstolsfabrikant[ad nausum]\" ikke gælder, så se her:

\"Sporvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinsforvalter\" + \"assistent\" = 98 tegn.

Eller hvad med
\"Sporvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinsforvalter\" + \"kontorstolfabrikantdirektør\" = 116 tegn.

Og så videre.
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. november 2001 - 11:17 #39
Sporvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinsforvalterløn
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
16. november 2001 - 11:22 #40
Sporvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinsforvalter er det længste godkendte ord ifølge Guin. Rek. bog. Der var i 1991 to svenskere der havde denne titel.
Avatar billede martin_schou Nybegynder
16. november 2001 - 11:33 #41
Ja, ifølge Guinnes Rekordbog. Kig lige efter ved den rekord - jeg mener, at der i 1991 (svjh) udgaven står, at de ikke længere accepterer nye rekorder i den diciplin, mener også, at der er en forklaring på det.

Og uanset om Guinnes mener, at \"Sporvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinsforvalter\" er det længste ord, så er jakobas \"Sporvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinsforvalterløn\" længere og lige så brugbart - en sporvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinsforvalter skal vel også have løn. Der skal jo også bruges en arbejdskontrakt - en sådan kan jo passende kaldes en sporvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinsforvalterarbejdskontrakt. Bestemmelserne på denne, må jo hedde sporvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinsforvalterarbejdskontraktbestemmelser.

Og så videre derudaf, for bestemmelserne skal jo være i overensstemmelse med gældende dansk lov, og bør derfor underkastes en sporvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinsforvalterarbejdskontraktbestemmelserundersøgelseskommission.

Eller hvad?
Avatar billede martin_schou Nybegynder
16. november 2001 - 11:44 #42
Lederen af sporvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinsforvalterarbejdskontraktbestemmelserundersøgelseskommissionen må jo være en sporvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinsforvalterarbejdskontraktbestemmelserundersøgelseskommissionsformand. Han har jo en sporvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinsforvalterarbejdskontraktbestemmelserundersøgelseskommissionsformandspost. Han fik posten som sporvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinsforvalterarbejdskontraktbestemmelserundersøgelseskommissionsformand, ved at svare på et sporvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinsforvalterarbejdskontraktbestemmelserundersøgelseskommissionsformandspostsstillingsopslag. Regningen for det nævnte sporvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinsforvalterarbejdskontraktbestemmelserundersøgelseskommissionsformandspostsstillingsopslag gik i øvrigt under betegnelsen sporvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinsforvalterarbejdskontraktbestemmelserundersøgelseskommissionsformandspostsstillingsopslagfaktura. Kopien til skattevæsnet kaldes en sporvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinsforvalterarbejdskontraktbestemmelserundersøgelseskommissionsformandspostsstillingsopslagfakturakopi, og da der er tale om en yderst specialiceret sporvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinsforvalterarbejdskontraktbestemmelserundersøgelseskommissionsformandspostsstillingsopslagfaktura, skal den selvfølgelig kopieres i en sporvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinsforvalterarbejdskontraktbestemmelserundersøgelseskommissionsformandspostsstillingsopslagfakturakopimaskine, som skal vedligeholdes af en sporvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinsforvalterarbejdskontraktbestemmelserundersøgelseskommissionsformandspostsstillingsopslagfakturakopimaskinereperatør, der er ansat hos en sporvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinsforvalterarbejdskontraktbestemmelserundersøgelseskommissionsformandspostsstillingsopslagfakturakopimaskinefabrikant hvis direktør (sporvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinsforvalterarbejdskontraktbestemmelserundersøgelseskommissionsformandspostsstillingsopslagfakturakopimaskinefabrikantdirektør) kun bruger bestemte stole fra en bestemt sporvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinsforvalterarbejdskontraktbestemmelserundersøgelseskommissionsformandspostsstillingsopslagfakturakopimaskinefabrikantdirektørstolefabrikant da han er gode venner med sporvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinsforvalterarbejdskontraktbestemmelserundersøgelseskommissionsformandspostsstillingsopslagfakturakopimaskinefabrikantdirektørstolefabrikantdirektøren.

Sig bare stop, når du er overbevist om, at \"Sporvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinsforvalte\" ikke er det længste sammensatte ord.

De 89 tegn i \"Sporvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinsforvalte\" er for intet at regne i forhold til de 227 tegn i \"sporvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinsforvalterarbejdskontraktbestemmelserundersøgelseskommissionsformandspostsstillingsopslagfakturakopimaskinefabrikantdirektørstolefabrikantdirektøren\".
Avatar billede martin_schou Nybegynder
16. november 2001 - 11:50 #43
Der skulle selvfølgelig have stået \"Sporvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinsforvalter\" og ikke \"Sporvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinsforvalte\".
Avatar billede martin_schou Nybegynder
16. november 2001 - 11:51 #44
Som en bekendt lige nævnte:
\"hvis der skal mere til at overbevise dem, kan du jo evt. bringe et \"tjenestekøretøj\" ind i billedet... + evt. vedligeholdelse på er dertil indrettet værksted med mekaniker + værktøj osv.\"
Avatar billede apj Nybegynder
16. november 2001 - 17:14 #45
edbcafefacade er vel det højeste indtil nu!!!
Avatar billede intel4004 Novice
16. november 2001 - 17:43 #46
dvs. mit forslag accepteres som et gyldigt ord: edbcafe??

edc-facade (EDC-mæglernes butikfacede)

Hvad med engelske ord:

badface
deface

INTEL4004
Avatar billede apj Nybegynder
16. november 2001 - 17:46 #47
jah, det er på kanten, men jeg tror det accepteres.

Det må iøvrigt gerne være engleske ord....
Avatar billede martin_schou Nybegynder
26. november 2001 - 16:44 #48
edc-edbfacade-deface