Avatar billede vandiemen Nybegynder
15. november 2001 - 21:15 Der er 30 kommentarer og
3 løsninger

CD Braender

Jeg koerer med WinonCD, til min HP writer 8100....
Naar windows startes siger den at jeg har fejl i driveren. Og Naar WinonCD startes op fortaeller den mig at: ^No SCSI host adapter found^.
Hvad er der galt, kan denne fejl ikke loeses hvad er saa det optimale program til brug af min braender og mit styresystem
Avatar billede 1003 Nybegynder
15. november 2001 - 21:19 #1
prøv at opdatere driverne fra nettet, med de nyeste drivere,, så burde du løse problemethvis ikke så prøv at fjerne programmet helt.. derefter installere det igen..
fejl koden du får når win starter. er de startfiler winon cd laver ( ligger i startfilerne)
Avatar billede webmonster Nybegynder
15. november 2001 - 21:20 #2
ok, jeg har en hp8100i brænder, og hvorfor bruge et andet program, når der er et glimragende brænder program implementeret i XP....

i windows explorer, vælger du de mapper og filer du vil brænde ned, smid en tom cd i drevet og kopier filerne over på cd\'en,
når den er færdig, går du til cd-rom drevet højre-klik -> og vælg noget jeg kan ikke huske hvad det præsis hedder, men det er noget med brænd på cd, gem på cd eller i den stil, så bliver det hele brændt ned på skiven og så er den klaret...

Avatar billede retaxes Nybegynder
15. november 2001 - 21:31 #3
Der er også noget galt med dit keyboard ;o)
Avatar billede vandiemen Nybegynder
15. november 2001 - 21:48 #4
webmonster. lyder coolt, men den skriver bare fejl naar jeg proever at kopiere over
retaxes, jeps microsofts software paa nettet til mit keyboard laver ogsaa fejl oevoev
Avatar billede 1003 Nybegynder
15. november 2001 - 21:53 #5
Du får lige lidt alfabet af mig så ..;-)
Du kan bruge det lige så tosset du vil...

æææææææææææææææÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ
øøøøøøøøøøøøøøøØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØ
åååååååååååååååÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

*GGG*
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. november 2001 - 22:00 #6
Du skulle vel ikke ha\' engelsk og dansk keyboard inde, en gang imellem slå min XP også over til det engelske keyboard og så må jeg lige lukke IE ned og starte den igen, så er der ingen problemer ;o)
Avatar billede vandiemen Nybegynder
15. november 2001 - 22:12 #7
mit keyboard er et engelsk......natural keyboard pro, men naar jeg instalerer softwaren til xp, som er hentet paa microsofts egen side, kommer den i fejl, hvor der intet er at goere
Avatar billede vandiemen Nybegynder
15. november 2001 - 22:13 #8
1003, jeg har hentet alle de nye drivere fra nettet.....
Avatar billede vandiemen Nybegynder
15. november 2001 - 22:14 #9
webmonster, skulle man ikke bare kunne copy paste???
Avatar billede 1003 Nybegynder
15. november 2001 - 22:25 #10
jæs jæs jeg ville bare lige være flink ;-)

Så kan du jo bare markere et af mine æ,ø,å´er kopiere det og sætte det ind der du skulle have brug for det.. :-)
Avatar billede juzz Nybegynder
16. november 2001 - 10:25 #11
Har du ikke fået et brænde program med da du købte din brænder???
Jeg vil fraråde dig at bruge det lorte program som de har lagt i XP, har du prøvet med EASY CD CREATOR 5.0?? Eller Nero 5.5.5.4?? dem ved jeg virker.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. november 2001 - 10:50 #12
juzz> Det indbyggede brænderprogram i WinXP er udmærket, der er måske ikke de store legemuligheder, men det funker og tjener sit formål!
Avatar billede vandiemen Nybegynder
16. november 2001 - 15:27 #13
det er ligesom om at softwaren til mit drev ikke vil virke, kan det passe den bare hedder 8100 og ikke 8100i???????
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. november 2001 - 16:16 #14
8100i betyder intern, uden er Ekstern brænder!
Avatar billede vandiemen Nybegynder
16. november 2001 - 16:36 #15
saa er det den, men xp melder fejl naar jeg har installeret den
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. november 2001 - 16:39 #16
Så har du ikke den rigtige driver til den!
Avatar billede vandiemen Nybegynder
16. november 2001 - 16:41 #17
jeg finder den ellers paa hps side, vaelger styresystem, downloader, installerer og vips det virker ikke :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. november 2001 - 16:46 #18
Prøv at finde driveren og se på dens Properties eller egenskaber, der kan du se om den er godkendt af Microsoft eller af HP!
Den skal helst være godkendt af Microsoft!
Avatar billede vandiemen Nybegynder
16. november 2001 - 17:18 #19
winoncd har installeret nogle drivere, som jeg godt vil have fjernet, men naar jeg gaar ind i add\\remove programs, har man ikke muligheden for at fjerne den\\dem.......tror det er dem der er problemet
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. november 2001 - 17:34 #20
Prøv at se i den mappe der indeholder WinonCD om ikke der ligger en Uninstall der!
Avatar billede vandiemen Nybegynder
16. november 2001 - 17:42 #21
der ligger en 20 styks dll filer og ikke andet, er det dem jeg skal slette????
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. november 2001 - 17:47 #22
Man skal aldrig slette filer før man har prøvet med Uninstall, flyt dem midlertigt over på et andet drev og se om det hjælper!
Avatar billede 1003 Nybegynder
16. november 2001 - 18:14 #23
Du skal også være sikker på at der er driverne tilXP du installerer
prøv dette og download begge filer :-)http://www.hp.com/cgi-bin/cposupport/swindex.pl?p=hpcd-write9675&l=en&c=MicrosoftWindowsXP

Held og lykke
Avatar billede vandiemen Nybegynder
16. november 2001 - 18:21 #24
1003, tak for det har vaeret der,
TAK FOR HJAELPEN ALLE SAMMEN
proever alle forslagene en gang til, hvis det ikke virker, deler jer pointene mellem jer, tak fordi i gad bruge tid paa det
Avatar billede vandiemen Nybegynder
16. november 2001 - 18:31 #25
nu er jeg vist paa rettte vej, den spoerger efter en destination paa xp cderen der hedder i386/lang, men jeg har ikke adgang til nogle af cd drevene, ligger denne pakke til dl nogen steder
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. november 2001 - 19:38 #26
Det er tilsyneladende noget med en sprogpakke!

Det er ikke noget du kan downloade, den mappe fylder ca. 100 Mb og så er vi ude i noget ulovligt!
Avatar billede vandiemen Nybegynder
16. november 2001 - 19:50 #27
okay, sikke noget shit jeg er ude i saa :-)
har ingen mulighed for at installere mine cd drev uden den pakke. saa enten skal jeg vaere ulovlig eller ogsaa bare glemme alt om at bruge cdere til min comp, hmmmmmm
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. november 2001 - 20:06 #28
Det jeg mente var, at skulle jeg ha\' mailet dem til dig, så var vi ude i noget ulovligt!
Avatar billede vandiemen Nybegynder
18. november 2001 - 00:52 #29
nu er vi oppe igen, med begge cd drev og det hele, har installeret driveren fra http://www.hp.com/cgi-bin/cposupport/swindex.pl?p=hpcd-write9675&l=en&c=MicrosoftWindowsXP
og det burde køre....men når jeg prøver at kopiere ting derover, kommer den ud og brokker sig????????
PS Nu kan jeg da skrive æ, ø og å :-)
Avatar billede vandiemen Nybegynder
18. november 2001 - 00:59 #30
jeg kan også komme ind i properties på cd-drevet og vælge den skal recorde, men når jeg så prøver at kopiere ting derover skriver den at det ikke kan lade sig gøre, mystisk
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. november 2001 - 10:17 #31
Prøv at installer brændersoftwaren nu du har den rigtige driver!
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. november 2001 - 10:04 #32
Takker for pointene!

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede vandiemen Nybegynder
20. november 2001 - 10:43 #33
takker for hjælpen!