Avatar billede sinnet Nybegynder
15. november 2001 - 20:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Wake On Lan med Cisco 677

Ville bare høre om det er muligt at bruge WOL med en cisco 677 hvor alle porte er \"åbnet\" altså en forward alt til en lokal ip ?

Eller skal man ha 2 computere på, hvor den ene skal \"vække\" den anden...
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. november 2001 - 20:44 #1
Jeg tror det ikke ... Wake On Lan bruger Mac adresserne til at vække en maskine .. og når du forwarder i en router, er det til IP adressen ...

Så nej, jeg tror ikke du kan gøre det. Men - Hey, det er IT branchen ... alt er muligt! (Måske)
Avatar billede madsbrod Nybegynder
16. november 2001 - 09:49 #2
WoL skulle kunne virke over forskellige net - det du skal sørge for er at din router har directed broadcasting slået til.

Den manager du bruger til at definere din magic packet (og som er på et andet net) skal sende pakken som unicast-packet, og routeren du går igennem for at komme ud på internettet skal også have directed broadcasting slået til!!

Dette skulle virke

Hilsen Mads
Avatar billede sinnet Nybegynder
16. november 2001 - 16:00 #3
tak goulduck, så fik jeg det bekræftet ;) Cisco 677 kan ikke smide pakker efter en mac adresse, kun en ip som NIC\'et jo ik har før den er booted.

btw directed broadcasting findes ikke i CBOS, men derimod i IOS...Måske kan Cisco 827\'eren gøre det ?