Avatar billede daze_p Nybegynder
15. november 2001 - 19:42 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

FTP med TDC´s ADSL

Jeg er lige kommet i besiddelse af en 512/128 forbindelse fra TDC som jeg deler mellem 2 computere, jeg vil gerne oprette en FTP server med lidt af vært på, jeg kan sagtens oprette serveren (via Gene-6 FTP) og selv logge ind, det samme ka computer nr.2 på netværket men ingen \"udefra\" kan logge ind, hva sker der ?
Avatar billede hundevennen Nybegynder
15. november 2001 - 19:45 #1
prøv at finde noget om speedstream og tdc her på
sitet - den løsning du har valgt fra TDC er mig bekendt låst, så det du vil ikke kan lade sig gøre
umiddelbart -noget med et teknikerbesøg - medmindre du er meget fingernem m.h.t. til at åbne porte i din router
Avatar billede daze_p Nybegynder
15. november 2001 - 19:50 #2
Okay takker, men folkens, kom endelig stadig med forslaw! :)
Avatar billede hy Nybegynder
15. november 2001 - 20:11 #3
Har du SpeedStream router skal du gå ind på routeren >> Avanceret konfiguration >> Prædefinerede NAPT servere >> og under FTP angive server 192.168.1.2, og sætte pc\'en med FTP server op til 192.168.1.2

Avatar billede daze_p Nybegynder
15. november 2001 - 20:13 #4
kald mig bare newbie men hvordan ved jeg hvilken router jeg har ? hvis jeg da har en ? :)
Avatar billede hy Nybegynder
15. november 2001 - 20:17 #5
Det er så\'rn en lille sort boks, der står SpeedStream oven på ;-)

hyde
Avatar billede daze_p Nybegynder
15. november 2001 - 20:20 #6
jeg har et stort skrummel, og et mindre skrummel hvor der står siemens på that´s all i know :)
Avatar billede hy Nybegynder
15. november 2001 - 20:35 #7
Hmm. så ved jeg ikke lige hvordan du gør det men prøv at se på TDC\'s side om bredbånd, http://www.tele.dk/menu/sm2535.htm

hyde
Avatar billede daze_p Nybegynder
15. november 2001 - 20:41 #8
det gør jeg så :)
jeg er ny her så jeg spør lige om noget der ikke har med FTP at gøre, hva faen går det point system ud på herinde ?
Avatar billede daze_p Nybegynder
15. november 2001 - 20:43 #9
hmp :-/ det viste sig bare at være et andet link til en af deres sider som jeg har gloet igen fra ende til anden, men tak for hjælpen ellers :)
Avatar billede tumben Novice
15. november 2001 - 22:31 #10
Siemens Expressmodem og skillefilter..er det ikke det du har ???
Avatar billede daze_p Nybegynder
16. november 2001 - 09:50 #11
Jo der står i hvertfald Siemens på skidtet, er der håb forude ? =)
Avatar billede tumben Novice
21. november 2001 - 18:55 #12
aarriiggh..du må altså sætte dig ind i ..hvad du har bestilt hos tdc...er det bredbånds ADSL...så har du et siemens Xpresslink MODEM ( ca 20 x 20 x 5 cm) og med i pakken er et SKILLEfilter (10 x 15 cm) der sluttes til tlfstikket.....en ledning videre til telefon...og en ledning videre til Modemet...og en ledning fra modem over i pc.
...er det nøjagtigt det du har ???
Avatar billede daze_p Nybegynder
21. november 2001 - 23:38 #13
ja det er det jeg har, men skillefilteret er ikke sluttet til :)
Avatar billede tumben Novice
21. november 2001 - 23:54 #14
??? hva ..er skillefiltret ikke sluttet til ...hvordan kommer du så i kontakt med omverdnen....?????
Avatar billede daze_p Nybegynder
22. november 2001 - 15:14 #15
jo min fejl den er sluttet til, ka det passe at der er et kabel til overs ?
Avatar billede tumben Novice
22. november 2001 - 15:49 #16
hør nu her
1)...fra telefonstik....til skillefilter ...en hvid ledning
2)...fra skillefilter (ADSL)..til ADSL på modem ...en grå ledning
3)fra 10BT på modem til RJ45stik på dit netkort...et straght trough kategori 5 netkabel.

...fra fra det store hvide trebenede \"telefonstik\" til din NTboks ...HVIS du havde ISDN i forvejen...derfra videre til dit ISDNMODEM...derfra til dine telefoner

ELLER hvis du havde analog...så skal din telefon direkte ind i den hvide klods som sidder i dit telefonstik

summa summarum...du skal bruge 3 ledninger...så kører det...

Automatisk registrering af instillinger under Internet properties....LAN connections..

1 nødvendig protokol TCP/IP...men du skal sikkert have flere...pga dine ftp

Det korte og lange er at du må lede i databladene for dit produkt...for at finde ud af det med FTP...om om TDC bredbånd \"understøtter\" det du vil lave....men det kræver altså at du er sikker på hvad du har..inden du leder

og hvad så har du ydermereen en switch...forbundet til dit modem...som deler forbindelsen ud til de to pcér ???

Avatar billede daze_p Nybegynder
22. november 2001 - 23:38 #17
Hehe tak for \"ADSL for dummies\" :)

Det er sat rigtigt op, og jeg bruger en hub til at dele internet forbindelsen, med et crossover fra ADSL Modemet over til en uplink port på hubben og så ellers bare de to pc´er sat til hubben også..
Avatar billede tumben Novice
22. november 2001 - 23:46 #18
..skal det være et crossover fra modem til hub ?????
Avatar billede daze_p Nybegynder
23. november 2001 - 00:08 #19
tror det afhænger af hub´en, nogle af mine kammerater bruger det ikke, andre gør, jeg ska ik ku sige det
Avatar billede tumben Novice
23. november 2001 - 00:24 #20
tror det skal være et straight trough...men hvad ved jeg
kan man overhovedet pinge dig udefra ..det kan man ikke med mig..noget med tdc og modemet..for det skal man vel kunne ..for at dit ftp virker (ikke at jeg aner hvad jeg snakker om)
jeg har prøvet at sætte netop remote op...og de \"kloge hoveder\" kunne ikke forstå at man ikke kunne pinge mig..det virker ihverttilfælde heller ikke..

????

Avatar billede daze_p Nybegynder
23. november 2001 - 09:58 #21
Ved faktisk ikke om jeg kan pinges udefra, det vil jeg da lige afprøve hurtigts mulig.... (sidder til time lige nu)