Avatar billede freeman Nybegynder
15. november 2001 - 17:19 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

Rabat på bøger ??!!??

Jeg er igang med IT-Administrator & Datamatiker. Det kræver begge at jeg køber en masse bøger, hvilket gør mig til en ekstrem fattig studrende :o(

Jeg er ikke her for at få støtte (-men lidt kunne  godt hjælp :-).

Jeg er her for at høre om der er nogen som kender til steder hvor man kan få billige, primært IT, bøger.

Jeg har selv undersøgt en masse steder... Fx. så er den lokale boghandel, gads boghandel i Vejle, og www.bogservice.dk priser den samme. De køre naturlig vis forskellige tilbud, men der normale udsalgspris er den samme :-(

Hvad er der så at gøre ?!?!

Forresten, så er der både danske og enkelsk bøger jeg køber..
Avatar billede avlund Nybegynder
15. november 2001 - 17:20 #1
Jeg har haft stor glæde af www.amazon.co.uk til køb af mine IT-bøger.
Avatar billede avlund Nybegynder
15. november 2001 - 17:21 #2
Men pas på: køb IKKE fra amazon.COM, da de (selv om de er billigere på sitet) lægger en masse told oveni når først bøgerne er i DK, og derudover tager det en hulens masse tid for dem at ankomme.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. november 2001 - 17:28 #3
avlund>> Ikke told, men moms.

Freeman>> www.bookworld.dk
Avatar billede freeman Nybegynder
15. november 2001 - 17:43 #4
james_t_dk...
Som jeg skriver!.. www.bogservice.dk, det er det samme firma :o)
Avatar billede wuotan Nybegynder
15. november 2001 - 17:52 #5
Mine klassekammerater har med succes hentet bøger via

http://www.blackwell.co.uk/bobuk/scripts/welcome.jsp

til en billigere penge.
(Bøger til Datanomudd)

.o0(mht told/moms var der ikke noget i Rene ord for pengene en dag om det emne??)0o.
Avatar billede freeman Nybegynder
15. november 2001 - 17:57 #6
Nu laver jeg lige et eksempel :-).. Jeg skal ind og  købe en bog til et fag..

BOG
Computing Concepts with Java 2 Essentials

Fra Bogservice.dk
678,-

Fra Amazone
List Price: £30.95
Our Price: £27.95
You Save: £3.00 (9%)

Omregnet.. (sådan ca. 27,95x6 =167,70kr)

Nu ved jeg ikke hvor meget porto\'en er men den er vel max 100kr..

KAN DET SÅ PASSE ??..

Kan jeg spare..
-
267,70
---------------------------
?? 410,30kr ??

Det er da vildt hvis det er rigtigt ??

Avatar billede egobent Nybegynder
15. november 2001 - 18:01 #7
Nu ligger den engelske pund ikke lige til 6 kr men nok mere 10 eller 11 kroner!
bogen koster så cirka 280 kr og med moms og porto og hvad man eller skal betale skulle jeg mene er der stadig er en 50-30 % besparelse
Avatar billede tmceu Praktikant
15. november 2001 - 18:01 #8
Jeg har købt for omkring 5-6000.- IT bøger i år (primært fra Wrox) og har derfor brugt en del tid på at sammenligne priser i butikkerne samt danske og udenlandske e-butikker.

Umiddelbart er eks. amazon.com og fatbrain.com meget billigere, men så rammer de Danmark og bliver først pålagt 12,5% af bøgernes pris PLUS fragtomkostninger. Derefter bliver det samlede beløb pålagt 25% moms. Og så er der vist nok kommet et gebyr på 50.- for toldbehandling, som Told og Skat opkræver og som Post Danmark sender videre til dig med venlig hilsen.

80% af mine bøger har jeg derfor købt hos bookworld.dk, hvor der er gode penge at spare på nye bøger hvis du tilmelder dig deres klub, og så har de en masse gode tilbud på ældre bøger.

Resten af mine bøger er købt i Bog & Ide i Vejle, som godt kan presses på prisen, prøv bare at sige at du kan købe den billigere over nettet, men vil selvfølgelig hellere støtte den lokale :-)
Avatar billede freeman Nybegynder
15. november 2001 - 18:19 #9
egobent.. nåja.. tænke lige på at det var $ :-)
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. november 2001 - 18:21 #10
Har du studie kort? Kan det ikke give noget? :)
Avatar billede tmceu Praktikant
16. november 2001 - 02:07 #11
freeman >> det går ikke så godt med den lille valutatabel i dag, USD ligger omkring de 8. Hold dig hellere til danske butikker, ellers kan du få en grim overraskelse på kkreditkortet :-)
Avatar billede wuotan Nybegynder
16. november 2001 - 02:49 #12
Har ikke kunnet hitte et link til den udsendelse fra Rene ord for pengene jeg engang så der berørte dette emne.
Her er hvad www-told-skat.dk mener om postordrekøb i udlandet =>Moms

Køber De en vare eller ydelse via Internettet hos en virksomhed i et andet EU-land, skal De ikke betale told af varen eller ydelsen, men De skal derimod som udgangspunkt betale moms af den værdi, varen eller ydelsen har.

Momsen betales til sælgeren med den sats, der gælder i det land, hvor sælgeren bor, og beløbet vil normalt være en del af den samlede pris, som sælgeren kræver for varen eller ydelsen. For at være sikker på, hvilken pris De reelt skal give for en bestemt vare eller ydelse, bør De være opmærksom på, om den værdi, De finder på Internettet, er med eller uden den udenlandske moms. Husk også at kalkulere med evt. fragtomkostninger.

Avatar billede tmceu Praktikant
16. november 2001 - 14:54 #13
woutan >> du er sikkert klar over det, men læg mærke til den lille detalje med stor betydning i din information: \"et andet EU-land\". Der gælder helt andre regler for varer købt uden for EU.
Avatar billede freeman Nybegynder
16. november 2001 - 15:11 #14
altså hvis jeg bruger www.amazon.co.uk  som jo er engelsk.. så skulle jeg kunne svare penge ?
Avatar billede freeman Nybegynder
16. november 2001 - 15:17 #15
svare = spare
Avatar billede tmceu Praktikant
16. november 2001 - 15:47 #16
Ja, du vil generelt kunne spare penge ved at købe der, men husk nu valutakurser og forsendelsesomkostninger. Det er en god ide at købe flere bøger samtidigt hvis muligt og ikke at bestille express levering :-)
Avatar billede wuotan Nybegynder
16. november 2001 - 17:04 #17
tmceu > Ja, men jeg mente mere som follow up på den med køb i GB, som jeg hentyder til. Skal da ikke blande mig i andres indlæg. Kom jeg ved en fejl til, fik et rap over nallerne?
*S*
.o0(England er så vidt jeg husker sidst det var oppe, et EU-land?)0o.
Avatar billede avlund Nybegynder
20. november 2001 - 01:57 #18
Jeg takker bare for points.
Avatar billede freeman Nybegynder
22. november 2001 - 14:20 #19
velbekomme