Avatar billede anke Nybegynder
15. november 2001 - 15:10 Der er 7 kommentarer

Ntoskrnl.exe

Hvor kan jeg finde nedennævnte fil ?

Den skal være til NT 4.0 server English

11/03/2000  936,384    Ntoskrnl.exe  Intel

Jeg har prøvet på Technet, men intet held.

Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. november 2001 - 15:14 #1
Det er vel ikke for at løse denne?:

Q. I get the error \"NTOSKRNL.EXE missing or corrupt\" on bootup.

A. This is usually due to an error in the boot.ini file. The entry for NT is either missing or incorrect. Edit the boot.ini file and check the entry for NT is correct, for example for an IDE disk the entry should look something like
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\\winnt=\"Windows NT workstation\"
Check that disk and partition are correct. If you have recently added a new disk or altered the partitions try changing the disk() and partition() values. If you are sure everything is OK, then the actual file may be corrupt so copy NTOSKRNL.EXE off of the installation CD onto the %systemroot%/system32 directory.

Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. november 2001 - 15:16 #2
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. november 2001 - 15:18 #3
Avatar billede anke Nybegynder
15. november 2001 - 15:51 #4
Nej desværre.

Det skal være:
1: Intel
2: fra 11/03/2000 eller nyere

Ellers et hurtigt svar

/anke
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. november 2001 - 16:01 #5
ehm... den version du efterlyser er til Windows 2000. Versionen fra 11/03/2000 følger med SP2

Installerer du seneste servicepack til NT4, skulle den nyeste ntoskrnl følge med. Så hvorfor ikke bare smide hele SP\'en på? :)
Avatar billede anke Nybegynder
15. november 2001 - 16:06 #6
Det ER faktisk den seneste servicepack som har smadret filen. Microsoft indrømmer det selv på deres sider. De foreslår at udskifte ovennævnte fil, men de glemmer bare at vedlægge et link til filen.

Det der sker er, at serveren nu ikke kan udnytte alt det RAM der ligger på den (1 GB).
/Anke
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. november 2001 - 16:12 #7
Hmmm... så er der den besværlige vej... gå tilbage til forrige SP, kopier filen til et temp dir, installer seneste SP igen og overskriv ntoskrnl.exe med den gamle.