Avatar billede sopp.dk Nybegynder
16. marts 2000 - 01:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Html chat

Hej!!
jeg er ved at lave en chat server og vil godt vide om nogel ved om man kan lave en chat clinht i html eller man skal over i java og om nogel har koder til en jeg kan arbejde vider med
Avatar billede olebole Juniormester
16. marts 2000 - 02:15 #1
<ole>
Du kan ikke lave en chat i HTML. Du skal have fat i noget server-side sprog.
Der ligger masser af chatspørgsmål med brugbare løsninger på Eksperten. Prøv søgefunktionen i den blå menubar foroven på denne side.
/VH
</bole>
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
16. marts 2000 - 06:41 #2
Det letteste for dig (som begynder i programmering) vil nok være at benytte ASP, kig derfor i ASP kategorien, hvor du helt sikkert vil finde andre med samme projekt.
Avatar billede fico Nybegynder
16. marts 2000 - 14:03 #3
Hvis du kan JS så kan Applet være en mulighed....., men det er ikke særlig godt....ASP er en fremragende idé.
Avatar billede sopp.dk Nybegynder
16. marts 2000 - 14:25 #4
jeg kan kun køre cgi java og php3 på det domen jeg har ikke asp
jeg ved der er en chat til php3 men den er ikke helt som jeg vil have den er der en der kan lave en chat skal nok give godt for det
Avatar billede dar Nybegynder
16. marts 2000 - 17:14 #5
Pede>> Siden hvornår er java applets blevet server side?
Avatar billede bubby Nybegynder
16. marts 2000 - 20:17 #6
http://www.perlchat.dk
den er rimelig god hvis du har en win server
Avatar billede fico Nybegynder
16. marts 2000 - 20:27 #7
Hved jeg ikke.....
Avatar billede dar Nybegynder
17. marts 2000 - 15:23 #8
pede>> redskebsskur!
Avatar billede fico Nybegynder
19. marts 2000 - 21:02 #9
rosse >> jsNØRD
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
09. maj 2000 - 16:44 #10
Det ville nok være en god idé at afvise eller acceptere hvis du har fået svar på dit spørgsmål!
Avatar billede dar Nybegynder
10. maj 2000 - 18:45 #11
sopp>> Hvad med at tage et kik på http://netcoders.dk . der kan man finde rigtig mange php-chat-scripts der er forholdsvis nemme at sætte op og pille ved. Apropos php, så er det meget nemmere at lære end asp, ISÆR hvis man kan bare en lille smule javascript i forevejen.
Spasseren der kalder mig "rosse" har vist osse gang i en chat i php, men øjenvidner har fortalt mig at det ikke går så godt....

pede>> Forresten, hva i det hedeste har js med javaApplets at gøre?????
ses Lukrøven.
Avatar billede dar Nybegynder
10. maj 2000 - 18:46 #12
Det skulle egentlig ha været et svar...
Avatar billede olebole Juniormester
10. maj 2000 - 19:05 #13
dar vist da rock i synagogen her på stedet!...gnæk, gnæk ;-)))