Avatar billede duracellert Nybegynder
15. november 2001 - 12:00 Der er 17 kommentarer

Hmm???

Hvilke sprog skal jeg vælge? Kan I hurtigt give mig en oversigt over klientside/serverside programmeringssprog - og fordele/ulemper ved klientside/serverside ?
Avatar billede -sofus- Nybegynder
15. november 2001 - 12:03 #1
Jeg vil nok anbefale ASP,, Der er utrolig gode muligheder for at lave interactive sider og det er meget let at komme i gang med.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
15. november 2001 - 14:43 #2
Jeg vil nok anbefale PHP, Der er utrolig gode muligheder for at lave interactive sider og det er meget let at komme i gang med.
Avatar billede blood Nybegynder
15. november 2001 - 14:47 #3
Jeg vil nok anbefale CGI, Der er utrolig gode muligheder for at lave interactive sider og det er meget let at komme i gang med.
Avatar billede blood Nybegynder
15. november 2001 - 14:47 #4
Jeg vil nok anbefale JSP, Der er utrolig gode muligheder for at lave interactive sider og det er meget let at komme i gang med.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
15. november 2001 - 15:05 #5
Jeg vil nok anbefale TCL, Der er utrolig gode muligheder for at lave interactive sider og det er mugligt at komme i gang med.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
15. november 2001 - 15:08 #6
Heh godt vi er uenige (: Det er en smags sag hvilket sprog man fortrækker men, ASP er sq det letteste at komme igang med
Avatar billede vladimirr Nybegynder
15. november 2001 - 15:11 #7
Heh godt vi er uenige (: Det er en smags sag hvilket sprog man fortrækker men, PHP er sq det letteste at komme igang med
Avatar billede vladimirr Nybegynder
15. november 2001 - 15:13 #8
Jeg vil mene at PHP & ASP er lige lette at gå i gang med, så det er bare et valg om om man vil betale en formue for sit serversoftware...
ASP kører på windows, som koster penge.
PHP kører bedst på linux/unix som oftest er Open Source, PHP kan også køre på windows med Apache og PHP som er gratis :)

// Anders
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. november 2001 - 15:13 #9
Jeg vil nok anbefale PHP, fordi jeg er utroligt enign med Vladimirr og der er gode muligheder for at lave interactive sider og det er meget let at komme i gang med.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
15. november 2001 - 15:14 #10
:)
Avatar billede -sofus- Nybegynder
15. november 2001 - 15:23 #11
Skal man igang med PHP skal man til at lave en linux server med MySQL,, skal du lave ASP kan du bare pege og klikke så er du igang
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. november 2001 - 15:25 #12
man skal da på ingen måder have en linux server??

Du kan køre php på Apache, Personal Webserver, m.fl. og jeg har det selv på IIS.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. november 2001 - 15:25 #13
og MySql har intet med hverken ASP eller PHP at gøre. Det er noget helt andet.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. november 2001 - 15:30 #14
Jeg synes sørme også det er pænt ;-)
Avatar billede vladimirr Nybegynder
15. november 2001 - 15:31 #15
Skal man igang med ASP SKAL man have en windows maskine !
Avatar billede sukos Juniormester
17. november 2001 - 09:27 #16
Klientside = Koder afvikles i browseren

Serverside = Koder afvikles af server, og vises derefter for brugeren

PHP har bare så vildt mange funktioner, + dem du selv finder på!, og alene at det er opensource, burde være grund nok til at vælge PHP fremfor ASP.
Avatar billede duracellert Nybegynder
17. november 2001 - 14:41 #17
Takker for alle jeres indlæg - men der må da være flere sprog end ASP og PHP? - ved godt de er de mest anvendte p.t..... er der ingen, der har erfaring med fx Perl?