Avatar billede hallo Nybegynder
15. marts 2000 - 19:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

"phone" på modemet

Jeg har på mit interne modem et stik der hedder "phone" Jeg har hørt at man kan sætte en telefon til der, og så via højttalerene og mikrofonen til computeren snakke i telefon. Men hvordan gør jeg, og er det rigtigt
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
15. marts 2000 - 20:01 #1
Jeg mener nu at det virker ved at stikket fra telefonen (der normalt skal i væg-stikket), går ind i dit modem og så bruger du ellers din telefon normalt...
Derved er eneste fordel at du kun skal ha' et stik i væg-stikket (istedet for at dele det mellem telefon & modem)
Avatar billede davs Nybegynder
15. marts 2000 - 20:57 #2
Hvis det er et ISDN Modem, er Phone stikket til en analog telefon. Så man altså har mulighed for at bruge sin "gamle" telefon.
Avatar billede davs Nybegynder
15. marts 2000 - 21:05 #3
Ellers er det er program der hedder "Buddy Phone" som benytter sig af dit lydkort, hvor du kan sætte en microfon til, og så ellers bruge dine PC Højtalere, og så kan du snakke med andre mens du er on-line. Det kræver dog at de gør det samme. - Hvis det har interesse kan jeg godt finde et sted hvor du kan hente programmet, det er freeware, og er kombatibelt med ICQ.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
16. marts 2000 - 09:29 #4
>>davs, nu er der jo bare lige det, at hvis det er ISDN hedder det en ISDN adaptor og ikke modem :o)
Avatar billede rakj Nybegynder
16. marts 2000 - 10:05 #5
Det jeg tror du mener er at på dit analoge modem er der to stik. En der hedder Line og en der hedder Phone. Line bruges til dit modem så det har forbindelse til telefonnetten. Phone bruges til at sluttede en alm. telefon til. Det modemet gør er at afbryde forbindelsen til phone når det ringer op. Dette er specielt nyttig hvis du har en telefon der laver en del støj. Det du ønsker at gøre, kræver at du benytter dit lydkort, med mindre at dit modem er udstyret med en Wave enhed.

Mvh. Rakj
Avatar billede davs Nybegynder
16. marts 2000 - 11:45 #6
Til Tigerdyr

Jeg har da et ISDN USRobotics I-Courrier Modem Eksternt... Det står der ihvertfald på den... så adapter eller ej. Når der nu står modem på den, må man vel gå ud fra det er et modem.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
16. marts 2000 - 13:43 #7
Dvs. at du har både ISDN og analog i samme boks ??