Avatar billede sandal Nybegynder
15. november 2001 - 03:18 Der er 5 kommentarer

kopier billeder over hele skaermen i mac explorer

min forside indholder et paar gif\'er
lavet fra imageready og sat ind manuelt
samt der er en lille flash film

problemet er paa nogle mac i explorer
saa spreades et par af disse gif\'er sig ud over hele siden og det mest underlige er at det kun er teksten
i gif\'en den kopier og ikke baggrunden???
html kan ses her:
www.blatzarc.com
......hvorfor...er der en der ved det??
tak  : )

sandal
Avatar billede excession Nybegynder
15. november 2001 - 03:49 #1
lækker hus
Avatar billede sandal Nybegynder
15. november 2001 - 04:18 #2
det kan man saa diskutere...
Avatar billede daiz Nybegynder
15. november 2001 - 08:22 #3
Fordi mac ikke kan finde ud af at tilpasse sig standarter :((

General god hjælp, hvis man insistere på at få sin side vist på en mac er at lave et javascript der kan vælge ud fra to versioner: en til mac og en til alle andre :(((
Avatar billede sandal Nybegynder
15. november 2001 - 15:26 #4
daiz - det er da forhaabentligt logn.....pis (undskyld mit sprog men, det er da for negativt)
har du et javascript der kan gore det eller en tutorial??

og er der virkeligt ikke bare en fejl i mit html document???
Avatar billede excession Nybegynder
15. november 2001 - 15:54 #5
ja du kan bruge javascript til at checke hvilken version browser brugeren har og så alt efter hvad det er kan du sende brugeren videre til den side.  det kan se sådan ud:

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
</head>

<body>

<script language= \"javascript\">
BrowserName = navigator.appName;
BrowserVersion = parseInt(navigator.appVersion);

if (BrowserName == \"Netscape\" && BrowserVersion >= 3)
version = \"n3\";

else if (BrowserName == \"Netscape\" && BrowserVersion >= 2)
version = \"n2\";

else if (BrowserName== \"Microsoft Internet Explorer\" && BrowserVersion >= 4)
version = \"e4\";

if (version == \"e4\"){
document.location.href=\"Explore.htm\";
}
if (version == \"n3\"){
document.location.href=\"Netscape.htm\";
}
</script>
</body>
</html>

jeg ved ikke hvad mac versioner hedder så hvis der er en der gider at tilføje det.. :)

-- xs