Avatar billede jpj Nybegynder
14. november 2001 - 22:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mangler sekundær master/slave

Jeg mangler min ene harddisk og min brænder, de sidder på IDE 2 og nu kan bios ikke finde dem.
Der kører en 30 GB HD og en 17 GB HD på IDE1

Bundkort er et soltek SL-75kav.
1 GH T-bird
512 ram
Det har lykkedes mig at hente dem frem igen, ved at lade maskinen køle af, og genstarte efter en 1/2 times tid. Men desværre ikke denne gang.
Jeg har prøvet at skifte kabel. Det hjælp ikke.

Er der nogle gode forslag til at finde dem igen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. november 2001 - 22:52 #1
Prøv at koble en af enhederne på sekundæren fra!
Avatar billede do Nybegynder
14. november 2001 - 22:54 #2
Hvis du er sikker på at kabler og jumperne på harddisk og cdrom/brænder sidder rigtigt, så prøv at opdatere din bios, med mindre du selvfølgelig har den nyeste....
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. november 2001 - 22:56 #3
Eller hent Service Pack 2 hvis du bruger Win2k!
Avatar billede samohtrelhe Praktikant
14. november 2001 - 23:04 #4
Hjælper en BIOS update ikke, er der ingen vej uden om forhandleren. Så har du en termisk defekt i Disk controlleren på motherboardet...

THE
Avatar billede miroxp Nybegynder
14. november 2001 - 23:12 #5
Hej
Check lige om der er en jumper master/slave på enhederne som sidder hvor de skal.
Avatar billede bullet! Nybegynder
16. november 2001 - 12:10 #6
Din harddisk sætter du på enden af kablet og som master, cdrom som slave midt på kablet...
Avatar billede jpj Nybegynder
16. november 2001 - 20:13 #7
Jeg har fundet problemet.
Efter at have sendt bundkort til forhandler. Har jeg prøvet alle mulige kombinationer og fundet fejlen.

Jeg har skiftet mit bundkort til en gammel pentium 2 400mhz, manglede stadig brænder og HD. Sat brænder til master og HD som slave.
Sat brænder som master alene.
Sat HD som master alene.
Skiftet brænder til alm. CD-Rom og sat HD i igen.
Nu virker det.
Så jeg glæder mig til at få bundkort tilbage igen.
Avatar billede jpj Nybegynder
16. november 2001 - 20:14 #8
Takker for alle forslag.

:-)