Avatar billede c3-rp Nybegynder
14. november 2001 - 21:40 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Netværk på bærbar

Jeg har en gammel 486 100 mhz med 500 mb disk (og netkort samt diskettedrev men ingen CD-rom).

Jeg vil gerne have installeret win95 på den, men kan ikke lige se, hvordan jeg skal få gjort. Jeg har prøvet nogle \"floppy\"-linux\'er og BSD\'er, men ingen af dem ville finde netkortet. Det samme med noget Dos netværk (3.x). Kortet er et Socket Communications EA LAN Adapter (creditcard). Lysene i den lille \"boks\" som er mellem ethernetkortet\'s kabel og mit LAN kabel lyser dog ikke, hvilket jeg har fået at vide kunne være pga. der ingen aktivitet er. Men når jeg så ser på min stationære, lyser den så snart jeg tænder PC\'en hvilket jeg synes er underligt. Er pcmcia kortet måske defekt ?

Hvad kan jeg ellers gøre for at få win95 over på den bærbare ?!
Avatar billede fredelu Nybegynder
14. november 2001 - 21:47 #1
Hvad ligger der på den bærbare nu ?
Avatar billede fredelu Nybegynder
14. november 2001 - 21:48 #2
Ellers kan du boote dos fra en diskette, også instalere win95 derefter
Avatar billede c3-rp Nybegynder
14. november 2001 - 22:22 #3
Lige nu er den tom (formateret).

Win95 har jeg kun på CD, og hver .cab fil fylder 1.66mb :-((

Havde win 3.11 på den før, men jeg ville gerne have flere muligheder mht. brug.

Evt. andre ideer ?
Avatar billede do Nybegynder
14. november 2001 - 22:49 #4
Prøv at test kortet i en anden Bærbar computer.. Du skal muligvis opdatere driveren til pcmcia controlleren.... Du må få fat i win95 installation på floppy disks..
Avatar billede nuna Nybegynder
14. november 2001 - 22:59 #5
http://lhd.datapower.com/db/dispdriver.php3?DISP?966

Find driveren her og installer den under dos,

Installer dos 6.22 og derefter kør installationen fra disketterne, hvis jeg ikke tager meget fejl kan du herefter bruge \"net use\" kommandoerne til at forbinde dig til andre maskiner

Når den kan \"se\" andre maskiner, kan du sætte deling af cd-rom til på en anden maskine, i samme gruppe. og køre installationen derfra.
Avatar billede nuna Nybegynder
14. november 2001 - 23:01 #6
Avatar billede c3-rp Nybegynder
14. november 2001 - 23:17 #7
Tak for svarene, men nuna: driverne er til Linux ?? (og FTP\'en virker desværre ikke). Jeg har også brugt google flittigt, men intet brugbart er kommet op.

Må have spurgt nogle venner om de har win95 man kunne låne en dag .. mission impossible :/

Ham jeg købte den af, sagde han installerede DOS og win 3.11 og den fandt selv netkortet (eller det var noget standard - kan ikke huske.)

Men så skal jeg alligevel have fat i nogle disketter (DOS og win 3.11 så) ... bøvletbøvlet :(

Avatar billede c3-rp Nybegynder
14. november 2001 - 23:39 #8
Update:

Nu er der pludselig lys i den lille \"boks\" .. og en netværksdisk til 3com afslørede at den kunne finde kortet i Slot A (men var jo ikke en 3com så kunne ikke fortsætte).

Har prøvet en masse af disse bootdisks:

http://www.bovistech.com/tcpip.htm

Men alle disketter siger bare \"NTLDR is missing, Press any key to restart\".

Jeg vil tro, at bare jeg fik en af disketterne i gang, ville jeg kunne lave noget netværk. Any suggestions ?
Avatar billede nuna Nybegynder
14. november 2001 - 23:54 #9
så prøv at kigge her: http://www.socketcom.com/
Avatar billede nuna Nybegynder
14. november 2001 - 23:55 #10
Avatar billede c3-rp Nybegynder
14. november 2001 - 23:57 #11
Ja, har jeg også set. Men jeg fik fornemmelsen af det var til handheld PC\'s (der står CE alle steder) og mit kort ligner ingen af dem på billederne. Derfor var jeg lidt tøvende. Er i gang med FreeBSD igen, skriver tilbage hvis det lykkedes :]
Avatar billede c3-rp Nybegynder
15. november 2001 - 00:55 #12
FreeBSD siger godt nok den fandt mit netkort, men ville ikke vise den under FTP installation =(

Win95 er ikke blevet abandonware eller noget ?? :/
Avatar billede nuna Nybegynder
15. november 2001 - 02:21 #13
Der er ellers en linie med teksten

Software: Win 95OB/98/2000/DOS (34K)

under : http://www.socketcom.com/support/support_ethernet.htm  var det ikke noget???
Avatar billede nuna Nybegynder
15. november 2001 - 02:25 #14
Hvis du kan få fat i gode gamle FastLynx med kabler, den kører i Dos, overfør windows95 cd\'en i et installationsbibliotek og start installationen der fra... :-)
Avatar billede c3-rp Nybegynder
18. november 2001 - 20:07 #15
Har bøvlet en del med det .. fik fundet et program som kunne formatere 1.44mb disketter til 1.7 så win95 kunne ligge der. Men så var der fejl i .cab nr. 11 :///

suuuuuuuurt

Har fået en ven til at tage disken med på arbejde og ligge win95 over på den med noget udstyr de har - så håber det kommer til at køre nu. Men tak for svarene, er fedt med hurtig hjælp :P