Avatar billede fjaesing Nybegynder
14. november 2001 - 17:40 Der er 5 kommentarer

Netværksprinter

Hejsa

Jeg sidder her med to styks pc\'er på netværk, det kører fint nok, altså uden problemer!!
På et tidspunkt havde jeg så en Lexmark 3200 printer installeret som netværksprinter immellem de to, det virkede også fint.
Men så gik den ene PC kold og skulle installeres forfra, og nu vil den lor.. printer ikke køre netværk mere!
Den kører fint derfra hvor den er tilsluttet, og jeg kan fint installere den på begge pc\'er men jeg kan ikke skrive ud fra den pc hvor den ikke er tilsluttet?
Hvad gør jeg galt?
Den lægger det der skal skrives ud i kø og det hele, men der sker bare ikke noget!
Hvis jeg går ind i kontrol programmet til printeren og prøver at installere patronen, får jeg den kedelige meddelselse at \"printeren ikke kommunikerer\"

Håber at der er nogen der har en ide til hvad der er galt, for det er ved at drive mg til vanvid!!!!

Avatar billede sprutnik Nybegynder
14. november 2001 - 17:44 #1
Har du fjernet markeringen, ved stop udskrivning midlertidigt.
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
14. november 2001 - 17:45 #2
har du husket at dele printeren?? på den computer hvor den er tilsluttet? Prøv evt at tilslutte til printeren ved at finde den og så installere den.
Avatar billede fjaesing Nybegynder
14. november 2001 - 17:57 #3
Hejsa
Lige nu står der i det lille kontrol vindue der kommer når man udskriver at det er nødvendigt med indgreb fra bruger fordi at printer er offline!!
Men det er den ikke, og hvis jeg ikke har delt den kan jeg vel heller ikke finde den på netværket, og den er delt.
Den er heller ikke sat til at afbryde udsrivningen...
Avatar billede madsbrod Nybegynder
16. november 2001 - 10:52 #4
har du overvejet at afinstallere printeren fuldstændigt fra din host-maskine - evt. rettet i registreringsdatabasen hvis der ligger nogle rester derinde og så rulle den seneste driver på?!?!?
Avatar billede fjaesing Nybegynder
16. november 2001 - 14:20 #5
Hejsa

Host maskinen er lige blevet \"format c:\" og installeret igen, så det er i og for sig prøvet.
Jeg bruger den nyeste driver i forvejen, så den er også udelukket!
Desuden har det som sagt kørt udemærket før, men ligepludselig døede det!!!