Avatar billede doomhammer Nybegynder
14. november 2001 - 15:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

IIS

Hey,

Jeg ville gerne vide hvilke og hvor de security ændringer der må foretages er før man kan skrive til access databaser via asp på ens webserver fra en clean install af winXP prof med IIS?

Avatar billede soerens Nybegynder
15. november 2001 - 12:14 #1
Øh, jeg har ikke lige prøvet det på en XP, men man plejer at skulle give IUSR_xxx accounten skriverettigheder til det katalog databasen ligger i (erstat xxx med dit maskin-navn).

Kig evt. på denne knowledge base artikel:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q175/1/68.ASP

/Soerens
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2001 - 18:37 #2
Har du kikket i den medfølgende dokumnetation, omkring iis?
Avatar billede doomhammer Nybegynder
15. november 2001 - 19:34 #3
Yeap, synes ikke rigtigt det er til at finde lige omkring spørgsmålet hvordan man får en .mdb access database til ikke at være read only når man skriver til den gennem .asp :( I win2k var det sådan at man kunne tage egenskaber for databasen når den lå i wwwroot og så indsætte IUSR_xxx i securityen men det er der ikke i IIS 5.1 som er i winXP
Avatar billede mothwe Nybegynder
19. januar 2002 - 04:45 #4
Det er faktisk meget simpelt (men jeg måtte dog forsøge i mange timer før jeg fandt ud af det!!!).

Åben \"My Computer\" -> Under menuen \"Tools\" vælger du \"Folder Options...\"

Klik på fanebladet \"View\" -> Under \"Advanced Settings\" scroller du helt ned i bunden til \"Use simple filesharing (Recommended)\" som du fjernes fluebenet ud for! Klik herefter OK!

Nu kan du styre adgangen til de forskellige mapper ved at højreklikke på dem og vælge \"Sharing and security...\".

Sørg nu for at de mapper der indeholder filer der skal kunne skrives til er sat op som følger:

Under \"Sharing and security...\" vælger du fanebladet \"Security\". Under \"Group and user names\" klikker du på \"Users (Computernavn\\Users)\" og sørger for at de har \"Write\"-rettigheder!

Så er du kørerende !!!

/Morten