Avatar billede rexisgod Nybegynder
14. november 2001 - 12:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

RIS - Upload af Image fra Computer til RIS Server -

Hi

Jeg har nu oprettet vores Terminalserver som en RIS server, det hele kører fint og jeg har også kunne installere Win 2000 over netværket.
Da jeg så havde installeret Win 2000 og havde installeret ydeligere programmer og sat indstillinger, ville jeg gerne uploade denne konfiguration til RIS serveren, så jeg senere hen bare kan downloade det image og dermed undgår at skulle installere programmer og lave yderligere indstillinger.
Men, men, men her stopper legen så. For jeg får en fejlmeddelelse når jeg kører programmet riprep.exe (Remote Installation Preparation Wizard) fra RIS serveren (på PC\'en hvis image jeg vil uploade).....jeg indtaster server navnet og trykker \"Next\" den loader lige et stykke tid og her kommer fejlmeddelelsen så = \"The server to which you chose to replicate this system does not contain a image. The version of the CD-based image on the server must match the version of the system you are attemping to copy. Select a different server or add a CD-based image to the server\".
Det er jo klart nok at \"Riprep.exe\" ikke kan finde noget CD-Image i den rette version.
Men den konfiguration jeg prøver at uploade er i den samme version som det image der ligger på RIS serveren (konfigurationen er installeret fra det image på RIS serveren).
SÅ HVAD KAN JEG GØRE FOR AT LØSE DETTE PROBLEM - det ville være så lækkert at kunne.....
Med forhåbningerne om en mulig løsning
Lars Bengtsson
Avatar billede rexisgod Nybegynder
15. november 2001 - 09:50 #1
Er der ingen herinde der ved noget om mit problem ??????

HÅBER DET MEGET

Mvh Lars Bengtsson
Avatar billede madsbrod Nybegynder
16. november 2001 - 10:47 #2
Nu er jeg lidt på herrens mark - kender ikke så meget til RIS, men kunne det tænkes at du direkte på din workstation selv skal danne imaget og først derefter uploads dette til din RIS-server?!?!?
Avatar billede rexisgod Nybegynder
16. november 2001 - 11:54 #3
Nej man skal bare køre programmet Riprep.exe
på Workstation det program connector til serveren og derfra kører det.....

Men tak fordi du prøvede,
kender du ikke andre der ved noget om det - ?
Lok nogen herind.....

Mvh Lars Bengtsson
Avatar billede madsbrod Nybegynder
16. november 2001 - 13:12 #4
Jeg skal prøve at høre rundt omkring

Mvh Mads
Avatar billede rexisgod Nybegynder
21. november 2001 - 12:09 #5
TAK for det - har du så fundet ud af noget Mads
?????

Det er jo et par dage siden ;-)

Mvh Lars
Avatar billede rexisgod Nybegynder
31. juli 2002 - 14:07 #6
lukker
Avatar billede torstenegede Nybegynder
05. december 2002 - 15:33 #7
Hej, - Jeg sidder med samme problem som rexisgod. Hvad var løsningen på problemet.

Venlig hilsen Torsten
Avatar billede rexisgod Nybegynder
06. december 2002 - 07:38 #8
Torsten >> fik desværre aldrig nogen løsning på det.......
Mvh Lars, men hvis du finder ud af noget må du meget gerne kontakte mig !!!!
Avatar billede torstenegede Nybegynder
06. december 2002 - 12:50 #9
Hej Lars.
Har løst problemet ved ikke at prøve at uploade win2k med SP3! - Distrbuerer istedet SP3 vha en msi-pakke
mvh Torsten