Avatar billede blueeye97 Nybegynder
14. november 2001 - 08:05 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg købe

Jeg skal købe en PDA. Der er sq mange at vælge imellem. Den skal kunne de almindelige ting, såsom, kontakt, kalender, excel, word, men også gerne lidt skæg som f.eks. mp3 .

Hvad skal jeg købe ?
Avatar billede totterfc Nybegynder
14. november 2001 - 08:13 #1
Har selv lige tjekket det marked ud en lille uges tid. Hvad må den koste? For den bliver altså hurtig dyr, hvis du vil have meget mere end 4 sange på din PDA...
Avatar billede maxwell Nybegynder
14. november 2001 - 08:14 #2
palm der nok nogle af de bedste... kan dog ikke mp3 (tror jeg)
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
14. november 2001 - 08:30 #3
Bliver den slags filer ikke gemt på flashram eller lignende. Den slags Ram er da ikke så dyr at komme i nærheden af eller hur ?
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
14. november 2001 - 08:31 #4
Jeg havde regnet med omkring 3.000
Avatar billede maxwell Nybegynder
14. november 2001 - 08:47 #5
tror ikke du kommer så langt for 3000
Avatar billede maxwell Nybegynder
14. november 2001 - 09:01 #6
Dette er helt klart mit valg - pris 2940 kr
3COM Palm m500 Handheld
Memory: 8MB RAM
Display: Advanced LCD with backlight
Communication: InfraRed + USB
Software: Palm OS 4.0
Size H/W/D: 4.5/ 3.1/ 0.4\"
Weight: 4oz
Warranty: 1 year
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
14. november 2001 - 09:02 #7
Du skal opveje dit behov, til omkring 3000 er der modeller der er gode til aftaler, mail og så videre.
Men du kommer hurtigt til at savne det sidste, og Palm er nok noget af det bedste Vx og i den stil, det efter informationer dem der sælger bedst i tiden.
Men man bruger hurtigt omkring 5000 og mere hvis det skal være rigtigt godt.
Avatar billede totterfc Nybegynder
14. november 2001 - 09:20 #8
Jeg syntes du skal træde varsomt ud på PDA markedet med den ganske gode Palm M105 til under 1400kr. hos ITbutikken. Hvis du vil op og ofrer mere end de 3000kr. så snakker vi jo snart brugt bærbar. Hvis den bare skal kunne de almindelige ting så tag den Palm M105. For MP3 afspiller/PDA er ikke lige noget under 5000kr. Altså hvis du vil have mere end 5-6 sange.
Avatar billede totterfc Nybegynder
14. november 2001 - 09:23 #9
Ellers kig på Handsprings Visor, de har muligheder for ekstra kort. Og blandt dem er der en så den bliver til en smart lille MP3 afspiller. Men om det er pengende værd, tror jeg ikke.

OBS: Jeg har desværre ingen erfaringer, men har læst mig frem den sidste uge.

PS: Jeg køber en bærbar istedet.
Avatar billede totterfc Nybegynder
14. november 2001 - 09:25 #10
Søg lidt på nettet omkring det, du bliver hurtigt klogere :) Prøv f.eks. www.neoseeker.com og find de produkter vi snakker om her og læs de anmeldeser de har fået.
Avatar billede totterfc Nybegynder
14. november 2001 - 09:30 #11
ok skulle nok have stået personlige foran erfaringer der :) Kunne være jeg skulle smutte i skole istedet for at sidde her...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. november 2001 - 09:33 #12
Jeg ville IKKE vælge Visor - Fordelene opvejer ikke den højere pris...

Palm\'s er virkeligt gode, hvis du primært skal bruge PDA\'en som kalender og notesblok, samt læse mails og web offline.

Skal du ud i noget multimediasnask, bør du kigge efter en WinCE baseret PDA. Jeg har selv en iPaq 3660. En virkelig lækker PDA, der afvikler både filmstumper, mp3\'s og meget mere. Den knaldgode farveskærm giver et knivskarpt billede. Selv når der skal læses store mængder tekst, bliver man ikke træt i øjnene. Derudover har den 100% integration med Word og Excel - en ting jeg savner ved Palmpilots... men ok - her er vi oppe i en lidt højere pris...

Både Palm\'s og WinCE maskiner har sine fordele og ulemper. Kan man undvære 100% integration med Word/Excel samt multimediafunktioner, er en Palm nok det bedste valg. Hvis ikke, så kan man ikke komme uden om iPaq\'en.
Avatar billede hono Nybegynder
14. november 2001 - 14:37 #13
Kig på en HP Jornada 525 til 2999. Kig her: http://hjemme.hp.dk/prod_detail.php3?prodnum=F1868A

Hono
Avatar billede gross Nybegynder
14. november 2001 - 17:24 #14
kig evt på dk.marked.privat.edb (aktuelt...), efter en ipaq 3660 (nej, jeg er ikke sælger)

Data:
http://shop.palmpc.dk/default.asp?ProductID=173&View=1
Avatar billede cigarer Nybegynder
15. november 2001 - 12:46 #15
Jeg bruger selv min PDA til opslagsværker. Jeg læser medicin og har alle mine opslagsværker med mig når jeg er på vagt. Jeg har valgt en Ipaq 3660, som jeg har udvidet med 128 MB flash ram kort. Den kører rigtigt godt...
Jeg havde tidligere en Cassiopeia E-125, som også fungerer virkelig godt, sværere at få de nye programmer til den.
Jeg ved at www.idedata.no kører tilbud på Ipaq 3630 (ca 2800 kr i DKR), (det samme som Ipaq 3660, størrelsen er hukommelsen er den eneste forskel (3630 = 32 MB, 3660 = 64 MB), og de kan selvfølgelig begge to udvides med flash kort.

Håber du kan bruge ovenstående ellers skriv hvis du vil vide noget mere specifikt...
Avatar billede cgleerup Nybegynder
15. november 2001 - 17:20 #16
Lidt sjov og ballade....

HELT KLART EN IPAQ.
Jeg er selv ejer af dette vidunder og trods det at jeg ikke benytter alle dens muligheder så kan jeg fortælle at der er mulighed for web adgang, flashplugins, mp3, streaming video, word, excel, vejkort program med særdeles præcise informationer omkring restauranter m.m. (Dog endnu ikke over Danmark),  og meget, meget mere.

Den fås både med sort/hvid skærm og farveskærm. Jeg bliver lige lidt i tvivl om hvilken af modellerne det er jeg har, men den måler selv lysitensitet og jurstere displayet efter det (Smart og praktisk lille finesse!) Derudover har den selvfølgelig også infrarød kommunikation samt mulighed for modem.

Den leveres med en 266 Mhz processor og 32 mb. ram.

Alt ekstra udstyrret tilsluttes ved hjælp af smarte jackets, hvor du efter sigende har mulighed for at tilslutte gps, gsm, flashcard, modem og meget andet godt (Ved dog ikke om det holder stik med gps og gsm)!

tjek hellere:
www.pda.dk
eller
www.ipaq.dk
Avatar billede hono Nybegynder
15. november 2001 - 17:24 #17
cgleerup >> Det har også indbygget diktafon ikke sandt?

Hono
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
16. november 2001 - 15:03 #18
cgleerup> Jeg har faktisk næsten besluttet mig for netop ipaq 3630.

Tak for hjælpen til alle. Jeg lader lige spørgsmålet stå åbent, da det lader til at der er mange der giver deres mening tilkende. Fedt !!!
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
16. november 2001 - 15:10 #19
Hvad nu hvis jeg selv vil lave programmer til sådan en sag. kan man det ?
Avatar billede cigarer Nybegynder
16. november 2001 - 16:28 #20
Man kan godt selv skrive programmer til sin PDA, men det er ikke lige til. Jeg mener at dette spørgsmål tidligere er blevet stillet af en anden, der kan du sikkert finde svaret...
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
17. november 2001 - 16:22 #21
Tja, Nu har jeg invisteret i en 3630\'er. Den er godt nok fed. Hvor kan man evt. downloade spil etc. til den ?
Avatar billede cigarer Nybegynder
17. november 2001 - 17:15 #22
Du kan finde meget hjælp på www.pda.dk, nye programmer kan du måske finde på

www.pocketgear.com
www.pocketgamer.org

Tjek evt. www.pdamed.dk, for yderligere links...