Avatar billede magic296 Nybegynder
13. november 2001 - 22:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Audio problemer på Compaq ENS P800

Jeg har et problem med mit lydkort. Har installeret Win98 på min Compaq ENS P800. Win98 fandt ikke selv lydkortet, så driverne blev hentet fra Compaq.com

Efter installation af lydkort kom der lyd på den indbygget højtaler. Hvis jeg så forsøger at sætte min alm. højtalere til computeren sker der ikke noget..... Jeg kan høre en ganske svag lyd komme fra mine højtaler men ikke mere.

Der er skruet HELT op for alt hvad der kan skrues på.

Er der nogen der har nogle ideér ??

Kan det være et HW eller Bios problem ?!? Annyone...

Avatar billede squadjot Nybegynder
13. november 2001 - 23:06 #1
prøv at tjekke op på dit mixer panel...

>start>programmer>underholdning>mixer-enhed

find line-out kanalen se om den er slået til/skruet ned/muted

ellers tjek om du ha sat dit stik i den rigtige udgang fra lydkortet.....

(mange tror de bare skal stikket i cd-rom\'en)

:)
Avatar billede squadjot Nybegynder
13. november 2001 - 23:07 #2
rettelse:

ellers tjek om du ha sat dit stik i den rigtige udgang fra lydkortet.....

(mange tror de bare skal putte stikket i cd-rom\'en)

håber det kan hjælpe!
:)
Avatar billede magic296 Nybegynder
13. november 2001 - 23:16 #3
Det hele er installeret korekt, stik er tjekket og prøvet flyttet og der er skruet op alle steder.

Der kommer en meget lav lyd ud fra mine højtalere, men den er EXTREM LAV !!!!

Når jeg har åbnet master volume, kan jeg også se at der er udslag når der bliver \"spillet\" noget lyd. Så det hele ser ud til at være installeret godt nok !!!

Men stadig ingen lyd
13. november 2001 - 23:20 #4
KOntroller følgende:

1. som svaret fra squadjot - check mixer
2. KOntroller at kablet  til højtalerne er korrekt forbundet. (der er ofte 3 connections på lydkortet. a) til microfon b) til højtalere c) line out. )
3. sidst men vigtigst - er der strøm til dine højtalere.. ofte er det aktive højtalere (dvs med indbygget forstærker) den skal have strøm fra en adapter. check også den..
Avatar billede magic296 Nybegynder
13. november 2001 - 23:38 #5
Højtalerne er rigtig forbundet. Der er 2 udgange på mit onboard lydkort og begge er prøvet.

Mixer er også tjekket, og mine højtalere skal ikke have strøm.

Der kommer en ganske lav lyd ud af dem når jeg afspiller noget, men den er ganske svag.
13. november 2001 - 23:44 #6
Den er spooky! Ert du helt sikker på at dine højtalere ikke skal have strøm - evt. fra et par batterier.. KOntroller herefter dine kabler

har de højtalere virket før ??
Avatar billede magic296 Nybegynder
13. november 2001 - 23:48 #7
Højtalerne virker fint på min anden computer som også er en Compaq og også anvender win98. Det er dog ikke samme lydkort.
14. november 2001 - 21:13 #8
Købe et nyt lydkort. muligheden er at lydkortet simpelthen ikke virker...