Avatar billede grave Nybegynder
13. november 2001 - 20:56 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

netkort full duplex ??

Jeg har lige ehvervet et Surecom Gigabit netkort det funker fint men kun 100 mbps det bliver startet med half duplex hvordan kan jeg sætte det til full duplex ???????
Avatar billede vladimirr Nybegynder
13. november 2001 - 21:08 #1
Har du overhovedet mulighed for at køre full duplex på dit netværk ?
Avatar billede grave Nybegynder
13. november 2001 - 21:18 #2
ja selvføgelig !!!!
Avatar billede thomasledet Nybegynder
14. november 2001 - 00:36 #3
du kan starte med at recompile din kernel til at fatte dit netkort... det burde løse problemet...
Avatar billede grave Nybegynder
14. november 2001 - 08:06 #4
kernen \"FATTER\" mit netkort det er også den rigtige driver der bliver brugt !!
jeg skal bare have det til at køre full duplex !
Avatar billede harpocrates Nybegynder
14. november 2001 - 09:30 #5
Sidde lige ude på min skole, så jeg har ikke lige mulighed for at tjekke det!
- meeen har du prøvet netconf, linuxconf - eller lign..
- Hvis ikke bliver du nød til at recompile din kernel, så den understøtter 10/100 mbit.

[harpocrates]

[harpocrates
Avatar billede sh_freesite.dk Nybegynder
14. november 2001 - 10:20 #6
Hvad hedder driveren til dit netkort?
Avatar billede vladimirr Nybegynder
14. november 2001 - 10:29 #7
sh_freesite.dk  > Driveren ?
Avatar billede sh_freesite.dk Nybegynder
14. november 2001 - 10:43 #8
Æh, ja? Modulet, som kernen skal have for at benytte sig af netkortet..
Avatar billede vladimirr Nybegynder
14. november 2001 - 10:52 #9
Nåe :)
Avatar billede vladimirr Nybegynder
14. november 2001 - 10:53 #10
Normalt er der support for full duplex, men det kommer vel lidt an på dist.
Min Redhat 7.1 kører full duplex som default.
Avatar billede sh_freesite.dk Nybegynder
14. november 2001 - 10:56 #11
Nej, det kommer an på, hvordan driveren er konfigureret. Det varierer en smule fra driver til driver, så jeg skal vide, hvilken vi har med at gøre.
Avatar billede grave Nybegynder
14. november 2001 - 14:22 #12
Driveren hedder DP83820 og kortet er et Surecom EP-320G-TX

driveren følger med mandrake 8.1
Avatar billede sh_freesite.dk Nybegynder
15. november 2001 - 10:17 #13
Ok, når du loader modulet, så prøv at skrive
\'modprobe <modulnavn> full_duplex=1\'

Det virker med de fleste netkort, og jeg kan se, at det samme gør sig gældende for National Semiconduction DP8381x-seriens driver. Jeg kan ikke lige hitte driveren til dit netkort, lur mig om det ikke er det samme.
Avatar billede grave Nybegynder
18. november 2001 - 16:08 #14
den er fin !!!