Avatar billede farouche Nybegynder
13. november 2001 - 16:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

seperat sikkerhed til web og frontpage extensions

Hej

Jeg har en webserver der kører ISS5 og frontpage exstensions 2002.

Problemet er at jeg ikke ved hvordan jeg kan tillade anonym access til websiderne med kræve password for at accesse frontpage extensions.

UMiddelbart synes jeg at de to ting følges ad, men det ville være rart om jeg kunne gøre det så man ikke kan tilgå serveren via Interdev uden autorisation.

På forhånd tak
Avatar billede lazy Nybegynder
13. november 2001 - 18:57 #1
Kan du ikke uddybe det nærmere, er det en w2k server eller bare en w2k pro med ISS 5 installeret.???
Avatar billede farouche Nybegynder
14. november 2001 - 08:41 #2
Jo det kan jeg da godt  :o)

Det er en W2k server, som står i en DMZ, så den er afskåret fra resten af netværket med vandtætte skodder (Næsten).

Denne server skal kunne tilgåes udra via webben og helst kun indefra via Interdev / frontpage extensions.

Det er denne sikkerhed jeg gerne vil opbygge så jeg kan tillade anonym acces udefra uden at det indebærer access via frontpage extensions.
Avatar billede lazy Nybegynder
14. november 2001 - 09:13 #3
desværre her må jeg være dig svar skyldig, sorry.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
14. november 2001 - 12:40 #4
Nu ved jeg ikke hvilken port FP Ext. bruger, men måske var det muligt at lukke for det ved hjælp af Portene i evt. Router.

Måske 2 netkort kunne gøre det ved at lave TCP/IP på det ene, og IPX/SPX på det andet til LAN, hvis i det hele taget FP Ext. vil kører på andet end TCP/IP.
På TCP/IP kunne du så evt. lægge nogle filtre ind.
Avatar billede farouche Nybegynder
14. november 2001 - 14:27 #5
Tjaaaahhh

Men nu er det desværre sådan at FP ext. kører på port 80, og den vil jeg helst ikke lukke af for  :o)
Avatar billede farouche Nybegynder
14. november 2001 - 14:30 #6
det man måske kunne gøre var at lave noget filtrering på HTTP-header niveau i firewallen ...
Avatar billede bojohansen Nybegynder
14. november 2001 - 23:12 #7
Ja det er ikke nemt hvis FP EXT. kører på port 80 :(
Avatar billede farouche Nybegynder
15. november 2001 - 12:03 #8
Nå men det er åbenbart ikke sådan lige til