Avatar billede steensbjerg Nybegynder
14. marts 2000 - 23:08 Der er 41 kommentarer

Hvordan laver jeg nemt en web-butik i frontpage 2000

Hvordan laver jeg nemt en web-butik i frontpage 2000???
Jeg kunne godt tænke mig og finde et program til fp som er
Ligeså nemt som krings web-shop.
Avatar billede flaperman Nybegynder
15. marts 2000 - 14:52 #1
Du laver ikke en WEB-Butik i FrontPage... Du ved jo aldrig om Micro$oft tager procenter af det du sælger! :D
Avatar billede bjarte Nybegynder
15. marts 2000 - 18:47 #2
har du frontpage server ext.  ??
Avatar billede steensbjerg Nybegynder
15. marts 2000 - 18:49 #3
ja
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2000 - 23:54 #4
Hvorfor ikke lave den i de færdige løsninger, som allerede findes på Nettet, om har det hele indbygget. Du kan da udmærket godt lave en shop i FrontPage 2000, men så har du bøvlet bagefter med Dankortbetaling, hvis det er det du vil bruge.

Ønsker du blot, at bruge de øvrige gængse betalingsformer, så er det da blot at gå igang med at lave web-shoppen. Jeg har som eksperimenteret med en bygge ved hjælp af Microsoft Publisher. Den virkede fint nok.
Avatar billede steensbjerg Nybegynder
16. marts 2000 - 01:28 #5
hvis jeg ville bruge en af de færdige løsninger. Ville jeg jo ikke stille det her spørgsmål. ;-)
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2000 - 09:10 #6
Så må du da i gang med at lave den. Du skal jo ikke finde et program til FrontPage til Shopløsninger. Man skal selv lave siderne. Hvis man skal kunne bruge Dankort, så skal betalingsmondulet fra Sun f.eks. lægge ind. Hvis du i første omgang vil bruge alternative betalingsformer, så brugere unden Dankort kan handle hos dig, Ja så er det da blot at gå i gang med produktionen. Alle fasiliteterne ligger i FrontPage2000.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2000 - 09:31 #7
Krings web-shop ser spændende ud. Den kikker jeg lige nærmere på.
Avatar billede ffn Nybegynder
16. marts 2000 - 18:32 #8
Vedr betaling på internettet så findes der en gratis måde at kunne tilbyde sine kunder at betale via inter nettet, det følgende er hente fra
http://www.freepay.dk

-----------------------------
Gratis dankortbetaling til alle netbutikker i Danmark! [1/13/2000]

Freeway ApS (http://www.freeway.dk) - webbureauet der bl.a. står bag Internetsucceserne www.Dating.dk, der pt. har over 65.000 danske brugere og Studienet med 20.000 brugere - går imorgen i luften med Danmarks, ja måske verdens, første site med gratis kreditkortvalidering (Dankort, Visa og Euro/Mastercard).

Tendensen blandt tilsvarende sites har indtil nu været at firmaer der har valgt at køre SSL-betaling via deres netbutik, har betalt et oprettelsesgebyr på op mod 8.000 kr og en fast månedlig afgift på op til 500-600 kr. SSL er krypteringsformen som er nødvendig for gennemførelsen af kreditkorttransaktioner på internettet. Eneste udgift for at benytte det gratis Freeway system er, at etablere en indløsningsaftale med PBS - denne er dog påkrævet uanset hvilken ordning der vælges.

Morten O. Wagner, en af de tre indehavere udtaler: "Vi har valgt at være på forkant med det vi mener er den naturlige udvikling. Vi mener at besværet/udgifterne med at få betalingskortsløsninger er en af de forhindringer der er, medvirkende til at Danmark er bagud i kapløbet om e-commerce, set i forhold til vore nabolande. Hvis vi ikke handler nu, vil det snart være for sent. Freepay.dk er vores bidrag til at fremme e-handlen i Danmark.” Morten O. Wagner fortsætter: ”Det at systemet er gratis, gør det på ingen måde mindre sikkert – systemet overholder PBS’ strenge sikkerhedskrav”

Firmaer der ønsker at benytte den gratis service, skal blot tilmelde sig på adressen http://www.freepay.dk hvor der også kan findes aktuelle nyheder om e-handel, hvorfor sitet også er relevant for butikker, der allerede er etablerede på nettet.

hilsen FFN
Avatar billede ffn Nybegynder
16. marts 2000 - 18:34 #9
Hov jeg så lige det her, dette kunne være at det måske også havde interesse?

Ny version af Freeway Shop ! [3/10/2000]

Fra mandag d. 13 marts 2000 kan Freeway Shop 2.1 købes.
Produktet er en e-handels løsning specielt henvendt til danske virksomheder, der gerne vil hurtigt og billigt igang med e-handel.

Blandt funktionerne er: Komplet Web administration, Fuldt integrerbart med det gratis dankort betalingssystem Freepay (http://www.freepay.dk), visuel tilpasning med forskellige skabeloner, ubegrænset antal varer i op til 3 niveauer og meget mere.

De nyeste og vigtigste forbedringer i version 2.1 dækker over: Indbygget kundekartotek, dansk manual, samt Track & trace og logistik funktioner.

Hertil kommer at løsningen ikke rummer løbende udgifter, samt at anskaffelsprisen er relativ lav i forhold til konkurrerende produkter med lignende specifikationer.

Læs mere om Freeway Shop 2.1 på:
http://shop.freeway.dk

Eller se en online demoversion på:
http://demoshop.freeway.dk

-------
Endnu engang FFN
Avatar billede steensbjerg Nybegynder
16. marts 2000 - 20:40 #10
det jeg jeg leder efter er en løsning
til frontpage.add-on eller et program.hvor jeg kan lave en butik og lave ligeså meget om på det grafiske.som jeg vil.butikke skal være en del af et større wed sted som er lavet med frontpage mit websted har frontpage server ext kan derfor ikke bruge ftp.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2000 - 21:47 #11
Så laver man blot Siten uden, at bruge disse fasiliteter. Muligheden er også, at skifte udbyder, og finde en som har understøttelse af frontpage. Jeg har set en for nyglig, som ikke tager ekstra for det.
Avatar billede steensbjerg Nybegynder
16. marts 2000 - 21:59 #12
jeg har understøttelse af frontpage
Avatar billede steensbjerg Nybegynder
16. marts 2000 - 22:02 #13
læs lige kommentar fra steensbjerg
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2000 - 00:14 #14
Nå undskyld Hvorfor kan du ikke bruge ftp.
Avatar billede steensbjerg Nybegynder
17. marts 2000 - 13:23 #15
fordi det ødelægger frontpage ext
Avatar billede verakso Nybegynder
23. marts 2000 - 13:10 #16
Du skriver at du leder efter et program der er ligeså nemt som FP, og som kan hjælpe dig med at lave en butik.

Der findes et program der hedder PDG Shopping Cart, som er et program der integrere sig mig FP, og som gør det muligt at lave en shopping cart løsning i FP. Firmate bag PGDSoft har ligeledes lavet andre FP moduler bl.a. et auktions modul, og fælles for modulerne er altså, at man nemt og bekvemt kan lave en løsning fra FP.

Det er heller ikke dyrt, PDG Shopping Cart er set til Kr. 1.915,- hos Ravenholm (http://www.ravenholm.dk/shop/oversigt.asp?@where.No_=51087)

/Thomas
Avatar billede jansus Nybegynder
11. april 2000 - 14:33 #17
Du kan godt bruge frontpage, men med brug af lidt javascript. Gå ind på denne side http://web-shoppen.dk/ure_frame.htm
og læs kildeteksten. Her ligger et godt script du lige kan aflæse og bruge.
Avatar billede smurfen Nybegynder
18. april 2000 - 11:14 #18
Hmm, vi kan ordne det hele? kig på www.atrio.dk
Avatar billede obey Nybegynder
18. april 2000 - 16:31 #19
<snip>
Hmm, vi kan ordne det hele? kig på www.atrio.dk
</snip>

Yearh right.. og en gang ASP Fejl!
Var der nogen der sagde en prof virksomhed.??

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Cannot update. Database or object is read-only.

/atrio/top.asp, line 30

/ obey

Avatar billede eskimoen Nybegynder
27. april 2000 - 20:27 #20
Tjaa, jeg blev træt af FP af alle ovennævnte grunde og bruger nu netobjects Fusion og Allaire homesite... Ingen hjælp, men ville blot gøre opmærksom på at der er alternativer til fp....
Avatar billede smurfen Nybegynder
27. april 2000 - 21:35 #21
obey: hændeligt uheld.. vores serber gik ned.. sådan noget kan jo ske?
Avatar billede ortrak Nybegynder
04. maj 2000 - 01:01 #22
Har du taget stilling til om du vil bruge kortbetaling i din shop eller ej?

Jeg mener bare at det er en temmelig essentiel beslutning at tage før man begynder på den helt store shopping-løsning...

/ortrak
Avatar billede rubbles Nybegynder
17. august 2000 - 08:29 #23
Hej
Hvorfor kæmpe, når der findes færdige løsninger på nettet. Prøv www.shopping.forum.dk. En færdig butiksløsning hvod du hurtigt, nemt og billigt kan få Dankort tilknyttet. Desuden har du glæde af den trafik, der er på forum. Du har også mulighed for at \'frame\' butikken, og derved benytte eget domænenavn.
Avatar billede ricky Nybegynder
17. august 2000 - 08:40 #24
rubbles> Gud fader bevares!
Avatar billede rubbles Nybegynder
17. august 2000 - 15:03 #25
Det er en løsning jeg har stor glæde af...nemt, hurtigt, billigt og god omsætning. Det er det e-handel går ud på!!!
Avatar billede ricky Nybegynder
18. august 2000 - 10:15 #26
ok - det glæder mig på dine vegne.
Men jeg vil betragte løsningen som kortsigtet - på sigt vil den type butikker ikke kunne overleve - da der kommer langt større krav m.h.t. til fleksibilitet både fra sælger og kunders sider.

Så jeg kan kun kraftigt anbefale at man kigger lidt fremtidsperspektiver.
Avatar billede tsl Nybegynder
22. august 2000 - 15:17 #27
kig her http://www.scannet.dk/ under shopsystem der er en demo du kan prøve

/TSL
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. august 2000 - 09:42 #28
Er dette spm. gået dødt? :o)

Vil du betale for at få den udviklet eller skal det være free?
Avatar billede martin100 Nybegynder
13. september 2000 - 23:30 #29
Avatar billede bacardil Nybegynder
13. september 2000 - 23:33 #30
Sikke en dyr shop.
Avatar billede martin100 Nybegynder
13. september 2000 - 23:34 #31
jaaa uhaaa !!!
Avatar billede martin100 Nybegynder
13. september 2000 - 23:36 #32
Er det en professionel shop eller er den måske hjemmelavet ???
Avatar billede bacardil Nybegynder
13. september 2000 - 23:38 #33
Det sidste :o)
Avatar billede martin100 Nybegynder
13. september 2000 - 23:40 #34
Så siger vi det ....
Avatar billede bacardil Nybegynder
13. september 2000 - 23:41 #35
jaja
Avatar billede martin100 Nybegynder
13. september 2000 - 23:42 #36
*gggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg*
Avatar billede verakso Nybegynder
14. september 2000 - 08:25 #37
Det lader til at den kære Hr. Steensbjerg har fundet andre alternativer, de 200 point er i hvert fald ikke delt ud :|

Anyway, så troede jeg ligepludselig at min Eizo 21\" trængte til at blive pudset, da jeg kikkede på 2M Websedign, heldigvis er det blot dem der har brugt en åndsvag baggrund der ser beskidt ud.....

Avatar billede nire Nybegynder
14. november 2000 - 16:24 #38
Avatar billede promotion Nybegynder
21. november 2000 - 14:35 #39
prøv at se på www.pehnsoft.dk.

mvh

absolute
Avatar billede jolleberg Nybegynder
24. marts 2001 - 02:05 #40
Lav en Butik på jubii.dk du lydder ikke til at være så prof indenfor området så jubii butik ville nok være en god START!
Avatar billede cyfer Nybegynder
25. april 2001 - 15:04 #41
Hej, nu har jeg ikke læst svarene igennem.
Men hvis du vil have en lille internetbutik, har jeg en i asp, du kan selv tilføje varer ogsåvidere.
200point for den....
Vil du have den???
Den kan rettes i i FP