Avatar billede tomb3 Nybegynder
01. juni 1999 - 18:00 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Win2k Live problemer

Jeg har et problem med Windows2000 Beta3! (Der er mange i know) hehe...

Nåh men det drejer sig om SB Live!
Ligemeget om jeg installere Windows NT4 drivere, eller jeg installere Windows98 drivere, så efter kortet er installeret og computere er genstartet, så sætter den sig fat i opstart af Windoze. Der står prepering network komponents...
Der står den så bare...

Jeg har fået af vide at det kan være fordi NT ikke understøtter PNP, og man derof skal slå PNP fra i BIOS, meeen NT5 hallo! Det må sq understøtte PNP!
Avatar billede bliddo Nybegynder
01. juni 1999 - 18:29 #1
Hej Tomb3

Jeg har nøjagtig det samme problem. Også det der med "preparing network connections...." Jeg har faktisk også oprettet et spørgsmål her på "eksperten". Derudover har jeg rettet henvendelse direkte til Creative Labs, men de har endnu ikke svaret mig.

Jeg har ,af andre, fået at vide, at SB Live bare ikke virker under Win2k endnu, og at der ikke vil komme drivere, før der er en endelig version ude. De kunne da i det mindste release en betadriver, uden nogen forpligtigelser eller ansvar.

Hilsen Bliddo
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
01. juni 1999 - 18:49 #2
Hej Tomb3

Jeg har nøjagtig de samme probs! og jeg er enig med bliddo...og jo win2k understøtter pnp bare ikke alt endnu!
Hilsen Kim
Avatar billede tomb3 Nybegynder
01. juni 1999 - 19:25 #3
Hej igen!
Jeg har også hørt at fejlen er rettet i Beta4, så måske kan vi ikke gøre noget, andt end at vente! Bliddo jeg tror ikke det er SB du/vi skal skelde ud eller snakke med, derimod Mickeysoft!
Avatar billede tomb3 Nybegynder
01. juni 1999 - 19:29 #4
Arghh jeg hader stavefejl og sjuske fejl. Men når man stener lidt og skriver hurtigt, så komemr der tit nogle fejl. Hehe...

ovenfor <ikke SB, men Creative, etc>

/Tomb3
Avatar billede cvsac Nybegynder
01. juni 1999 - 20:00 #5
da jeg havde installeret mit lydkort under win 2000 der gik jeg under
propeties i "my computer" og enhedshåndtering og aktiverede mit lydkort
der er 2 knapper oppe i jørnet og den røde var trykket ind (spørg ike hvorfor)
Avatar billede tomb3 Nybegynder
01. juni 1999 - 20:09 #6
cvsac> Aktiverede du det inden du genstartede? Og har du også SB Live ?
Avatar billede cvsac Nybegynder
01. juni 1999 - 21:02 #7
nej jeg tror jeg bootede 3-4 gange inden jeg fandt ud af det så aktiverede jeg det og genstartede og så virkede det
ja jeg har selv SB Live
Avatar billede tomb3 Nybegynder
01. juni 1999 - 21:13 #8
Jamen problemet er jo;
At første gang jeg genstarter sætter den sig fast !!!
Avatar billede cvsac Nybegynder
01. juni 1999 - 21:18 #9
så må jeg indrømme at jeg ikke kan se hvad problemet er
Avatar billede thoeger Nybegynder
01. juni 1999 - 21:32 #10
Du kan finde en liste over alt kompatiebelt hardware, findes det ikke der virker det bare ikke før den endelige version!
Avatar billede tomb3 Nybegynder
01. juni 1999 - 21:40 #11
thoegez> Ok!
Hvor er den liste ?
Nåh men det bliver jo RETTET i Beta4!
Avatar billede snowball Novice
01. juni 1999 - 21:48 #12
Nu skriver i at Win2k ikke ikke understøtter Plug 'n' Play (eller Plug 'n' Pray som jeg foretrækker at kalde det *S*) men for en gangs skyld, havde Win2k ikke nogen problemer med at finde mit PnP hardware. Sååååå.....
Avatar billede tomb3 Nybegynder
01. juni 1999 - 22:05 #13
jojo det understøtter PNP bare ikke alt :)
Det er NT4 der overhovedet iukke gør
Avatar billede thoeger Nybegynder
01. juni 1999 - 22:26 #14
Avatar billede tomb3 Nybegynder
03. juni 1999 - 22:45 #15
Ehh ja ikke accepteret...
Vi må bare vente til Win2000 Beta4 :)

/Paul
Avatar billede cyberfox Nybegynder
15. juni 1999 - 20:41 #16
check: http://www.betanews.com/
Der står hvordan man får sbLive til at virke under win2K, det virkede for mig
Avatar billede azazel Nybegynder
25. juni 1999 - 00:05 #17
Prøv at hente de nyeste drivere fra www.sblive.com
Jeg har selv siddet i det samme problem og reinstallerede så 98 for at vente på de nye drivere. Jeg er igang med at hente dem selv, men de fylder 21 mb.
Avatar billede azazel Nybegynder
14. juli 1999 - 20:47 #18
www.download.com er der nogle nye drivere til NT... prøv dem, det kan jo være, ik´ sandt`?
Avatar billede azazel Nybegynder
19. juli 1999 - 15:28 #19
Jeg ved hvor driverene er...
dem der vil modtage dem send mig en E-mail på azazel01@forum.dk
så sender jeg jer dem. Og de virker garanteret.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
04. september 1999 - 10:03 #20
Jeg har nu installeret Windows2000 relese 2091/2 (ikke beta) men den nyeste ver!

der er SB Live driverne indbyggede.
derfor ikke flere problemer :)

azazel> Jeg har sendt dig en mail, hvis du så sender mig SB Live NT5 driverne, giver jeg dig de 30 point!

mvh
Paul
Avatar billede tomb3 Nybegynder
04. september 1999 - 10:08 #21
Hey fandt selv lige et fix til Win2k :)
Dl det her: http://ntgamepalace.3dfiles.com/files/sbgameportfix.zip

azazel> Hvis du har selve driverne, som virker til NT5 uden noget fix, så får du selvfølgelig de 30 point

Avatar billede tomb3 Nybegynder
26. september 1999 - 16:56 #22
Slut