Avatar billede do Nybegynder
13. november 2001 - 13:36 Der er 7 kommentarer

Ugyldige tegn

Hvordan gør jeg sådan at Request.Form(\"brugernavn\") ikke kan indeholde mellemrum og \' ???
Avatar billede do Nybegynder
13. november 2001 - 13:40 #1
Jeg har et felt hvor man skal indstaste siden hjemmeside ? hvordan chekker jeg om linket existere ? eller ihvert fald om det starter med http og slutter med .xx/.xxx ?
Avatar billede do Nybegynder
13. november 2001 - 13:41 #2
Den skal check om det starter med http eller www. ??
Avatar billede jgp Nybegynder
13. november 2001 - 14:20 #3
If left(Request.Form(\"DitFelt\"), 3) = \"www\" Then
  gør noget
End If
Avatar billede 2-maz Nybegynder
13. november 2001 - 14:22 #4
Du fjernrer mellemrum sådan her:

strText = Request.Form(\"brugernavn\")
strText2 = Replace(strText, \" \", \"\")

jeg mener man kan gøre sådan for at tjekke om der er mellemrum:

If instr(strText, \" \") Then
  Response.Write \"texten indeholder mellemrum\"
End If
Avatar billede jgp Nybegynder
13. november 2001 - 14:23 #5
Replace(Request.Form(\"brugernavn\"), \" \", \"\")
Den fjerne mellemrum
Replace(Request.Form(\"brugernavn\"), \"\' \", \"\")
Fjerner \'
Avatar billede zeth Nybegynder
13. november 2001 - 21:06 #6
If (InStr(Request.Form(\"brugernavn\"),\" \") > 0 Or InStr(Request.Form(\"brugernavn\"),\"\'\") > 0) Then
Response.Write \"Der er ugyldige tegn i brugernavnet..\"
End if
Avatar billede marit Nybegynder
14. november 2001 - 11:41 #7
Hvis du vil lave noget brugervenligt til brugerne, for at undgå at de ikke indtaster en brugernavn med \' eller mellemrum, kan du bruge javascript. Så ken du validere det brugeren indtaster, inden at det sendes og du arbejder med det. Samt brugeren får en alertbox, der fortæller at de har indtastet noget forkert.