Avatar billede cyberspace Nybegynder
13. november 2001 - 10:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ustabil internet forbindelse!!

Jeg har et problem med min internetforbindelse, som beståer af 3 pc\'er
hvor de to deler en forbindelse via server pc og software. Men hvorfor er det hele ret ustabilt - ofte er man nødtil at trykke på opdater for at få siden vist og nogle gange hvis man klikker på et link så ser det ud til at siden åbnes, men den åbner nogen gange bare den side man havde åben i forvejen samt at det periodisk går en del langsommere en det burde.
Hvad kan være årsagen og hvad kan man evt. gøre? - måske findes der et program der kan løse dette problem?
Avatar billede andreasha Nybegynder
13. november 2001 - 10:49 #1
format c:
Avatar billede slyhn Nybegynder
13. november 2001 - 10:54 #2
Beskriv din opsætning:
Modem
Router
Swich/hub
e.c.t.
Og reducer point til 15/30/60
Avatar billede cyberspace Nybegynder
13. november 2001 - 11:40 #3
slyhn>> jeg har kabelmodem og en hub
Avatar billede cyberspace Nybegynder
13. november 2001 - 11:43 #4
slyhn>> man kan mig bekendt ikke reducere point kun øge
Avatar billede halifax Nybegynder
13. november 2001 - 22:39 #5
Blandt de bedste programmer til deling af forbindelse er All Onboard, hvor en maskine endda kon \"komme på\" selv om servermaskinen er slukket. Læs mere om det og download fra
www.internetsharing.com

Avatar billede cyberspace Nybegynder
14. november 2001 - 13:03 #6
halifax>> Selv bruger jeg programmet wingate
Avatar billede magic296 Nybegynder
14. november 2001 - 14:14 #7
Hvordan er det hele sat op DNS mæssigt ???

Har set det problem før med at man skal opdatere meget mens man er på nettet. Den gang var problemet Singel Point of Failure, hvilket vil sige at der kune var en DNS server opsat. Du skal altid anvede to stk. DNS server, for at få en stabil internet forbindeles.

Håber det hjælper :-)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
27. november 2001 - 10:25 #8
magic296>> undskyld den lansomme respons men jeg har måtte genindstallere min pc m.m. men efter at have indtastet DNS server nr. 2 så kører det bare der ud af - man skulle næstent tro at der var sat accelerator på forbinsdelsen. Nu håber jeg så bare at dette vil blive ved med at funke.
Avatar billede halifax Nybegynder
27. november 2001 - 22:11 #9
cyberspace - Tillykke med, at det virker nu!

magic296 - Vær så rar at forklare lidt mere om \"altid anvende to stk. DNS server\". Hvor, hvordan, hvorfor osv. Andre, ihvert fald jeg, vil gerne lære mere ud fra din viden og erfaring. På forhånd tak!