Avatar billede bpvk Nybegynder
13. november 2001 - 10:33 Der er 7 kommentarer

Bredbånd eller netexpres

Hej
Jeg har i øjeblikket netexpres/256 og regner med at jeg skal upgadere til 512 men så er spørgsmålet, skal jeg beholde det nuværende netexpres (regner så med at leje/købe en Router af TDC) eller skal jeg skifte til TDC bredbåndsløsning, og er det nødvendig med en router til denne løsning, jeg skal have koblet tre pc\'er på internettet/lokalnettet, kan jeg nøjes med et netkort i alle tre pc\'er
Avatar billede md_craig Nybegynder
13. november 2001 - 10:39 #1
Jeg ville blive hvor jeg var. hvis jeg var dig...

jeg har selv \"bredbånd\" ADSL og vil gerne have 3 computere på... men det er ikke lige lykedes endnu, og spørger jeg om jeg kan leje en router så får jeg 10 forskællige svar, alt afhængig af hvem jeg spørg...

og jeg har desvære ikke lige råd til at købe en.
Avatar billede tumebone Nybegynder
13. november 2001 - 10:45 #2
jeg har adsl/bredbånd. og jeg har også 3 pc ér på mit netværk. og det køre fint
jeg synes at bredbånd er bedre der man ikke skal ringe op for at komme på, men at den er på hele tiden!!!
Avatar billede md_craig Nybegynder
13. november 2001 - 10:52 #3
Tumebone > Det er man også ved NetExpress

          Men hvad har du gjort for at få 3 PC\'er på ???
          Mit virker ad røv til...
          det eneste der er godt ved det er at man bliver tjecket via sit telefon abodement...
Avatar billede bpvk Nybegynder
13. november 2001 - 17:29 #4
Jeg kører som sagt med 3 pc\'er og har Netexpres og mit kører meget godt sammen, nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilket OS men jeg kører win2000 og har gjort således, på den pc\'er hvorpå du har ATM-kortet siddende skal du i egenskaber for ATM-kortet sætte TCP/IP til automatisk af hente IP adresse. I egenskaber for Netexpres logon sætter du også TCP/IP til automatisk at hente IP adresse og aktivere deling af internetforb.... og i punktet TIL LOKALNETVÆRK markere du LAN-forbindelse.
I egenskaber for LAN-forbindelse sætter du TCP/IP til fast IP-adresse fx 192.168.0.1 undermask 255.255.255.0
På de to andre pc\'er sætter du TCP/IP til automatisk at hente IP-adresse og Gateway til 192.168.0.1 og så skulle de gerne kører.
Avatar billede md_craig Nybegynder
13. november 2001 - 20:59 #5
Jeg har somsagt ikke lige NetExpress... så

Men jo jeg kører også 2k... men det er ikke på ATM kort... men et ganske anmindeligt kort... desuden kører jeg igennem en 16 ports switch...

men det virker ad røv til. og jeg har derfro fortrudt at jeg ikke valget NetExpress så jeg kunne få en router med...
Avatar billede tumebone Nybegynder
15. november 2001 - 09:19 #6
jeg har hentet et program der hedder avirt gateway
avirt.com
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
28. december 2001 - 09:18 #7
med tdc\'s nye løsning kan du sætte op til 6 pc\'ere på netværket (afhængig af hvor mange ip adresser du køber, der følger 2 med)
fik det selv her i december og det virker bare.
Det bedste er at hver pc har en \"offentlig\" ip adresse og derfor kan man køre alle netværksprogrammer, som netmeeting o.lign. samt webserver, ftpserver osv.
Dvs. der er ingen router involveret!