Avatar billede gross Nybegynder
13. november 2001 - 00:39 Der er 11 kommentarer

Opløsnig problem...mærkeligt !!

Jeg har haft nogle problemer med min skærm efter (dumt), at have brugt et program til at rydde op i registreringsdatabasen. Dette bleev dog løst ved at hente nye drivere til mit skærmkort (i toshiba bærbar, win 98)

Nu er opløsningen tilbage i 800 x 640. MEN, der er stadig en mærkelig opløsning i hjælp filerne, fx. vises Eksperten.dk her også i en for lav opløsning...hvad gør jeg ???

Avatar billede handmade Nybegynder
13. november 2001 - 00:41 #1
Prøv at holde ctrl nedtrykket mens du ruller på musen.
Avatar billede handmade Nybegynder
13. november 2001 - 00:44 #2
Ups, du skriver opløsning-jeg tænker på tegnstørrelse-sorry!
Avatar billede gross Nybegynder
13. november 2001 - 01:01 #3
Jamen..øh. Det virkede! Altså i IE. Nu mangler jeg bare at få styr på den underlige skrifttype & tekststørrelse i windows hjælp...
Avatar billede handmade Nybegynder
13. november 2001 - 01:04 #4
Ok, så er det tegnstørrelse og ikke opløsning.
Du må kunne gøre det samme i Hjælp da det også i virkeligheden er en webside..Det kan du se hvis du højreklikker på en af hjælpetexterne.
Avatar billede gross Nybegynder
13. november 2001 - 01:27 #5
Ja det fandt jeg ud af...men i hjælp vinduet er det ikke i den højre kolonne med selve hjælpeteksten, men i den venstre med oversigten og i faneteksten, at skriften er mærkelig...
Avatar billede handmade Nybegynder
13. november 2001 - 01:30 #6
H-klik skrivebord og kig på fanebladet udseende-der er forskellige muligheder for at indstille tegnsæt i de forskellige boxe. Har ikke lige en 98 her, men det er sådan jeg husker det..
Avatar billede gross Nybegynder
13. november 2001 - 01:38 #7
Jaaa. Men der er ikke noget der hedder hjælpe menuer. Og hvis jeg ændrer under \"internet-indstillinger\" \"generelt\" og ved skrifttype, ser den stadig sjov ud...det kan være det er en af de ting man må leve med...eller ?
Avatar billede gross Nybegynder
13. november 2001 - 01:40 #8
Ps. Tak for hurtigt svar, men jeg takker af for i aften...må lige sove på det
Avatar billede handmade Nybegynder
13. november 2001 - 01:41 #9
Ok, kigger på en 98 i morgen..
Avatar billede klatten Nybegynder
13. november 2001 - 09:33 #10
Lader til at du har fået rodet godt og grundigt rundt i reg.basen og dermed også fået ændret på nogle systemfiler.
http://www.wintip.dk/artikler/gendan.htm

...eller ny installation af Windows!
Avatar billede klatten Nybegynder
12. februar 2002 - 09:51 #11
hvad sker der?