Avatar billede hriis Nybegynder
12. november 2001 - 22:15 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

God idé søger ildsjæl

Hej.
Jeg sidder inde med en god idé til mobiltelefonmarkedet. Det drejer som en attraktiv service for børn og unge. Til at udvikle denne vil jeg gerne i kontakt med en initiativrig person med erfaring indefor WAP, WML-script olign. Projektets varighed vil være ca. 1 år, og du vil indgå som partner i firmaet. Der vil således ikke være tale om aflønning af nogen parter før vi er i stand til at sælge produktet, men med mine forkalkulationer vil det lønne sig ganske godt hvis det lykkedes. Der skal lægges en del arbejde i projektet, men idéen er til gengæld sjov. En del af konceptet er at det skal være underholdende at arbejde med.
>H
Avatar billede pryds Nybegynder
12. november 2001 - 22:34 #1
Bare et spørgsmål: er det ikke skørt at bruge en masse penge på wap når det nu er dødt? Hvis det var mig ville jeg satse på noget cHTML for inden længe vil de fleste mobil telefoner kunne læse disse sider. Og hvad kan man med wap?

Fremtiden lægger i mobilt internet, yep. Men ikke i wap (tror jeg)

Som fx. denne telefon som skulle komme på market i starten af næste år.
http://www.sendo.com/dev/index.html
Avatar billede pryds Nybegynder
12. november 2001 - 22:41 #2
wap får ALDRIG den succes som i-mode har i japan (bare mit personlige gæt).
Avatar billede hriis Nybegynder
12. november 2001 - 22:47 #3
>Pryds
Jeg kan kun være enig med dig, men det vigtige for idéen er at teknologien der understøtter den skal være ubredt blandt børn. Det tager forholdsvis lang tid før telefoner som den du henviser til, vil finde ned i de lag grundet prisniveau. WAP er ikke dødt. Det er en misforståelse der er blevet gentaget så mange gange at den virker sand. Men WAP er jo kun en protokol. Det det afgør dens succes er båndbredden og kvalitet og udbud af services. Med de nye GPRS telefoner vil WAP accelerere. Omlægningen til UTMS protokkol senere tyder ikke særlig besværlig og det vil for alvor sætte fut i sagerne. Det er muligt at større båndbredde med tiden vil lægge WAP ned, men så er vi igang og kan følge med tiden og konvertere til nye systemer.
Avatar billede pryds Nybegynder
12. november 2001 - 22:53 #4
okay WML og WBMP er dødt ; ) Jeg gemmer min energi til vi får noget der ligner cHTML.

Og ja der går nok et par år for det bliver udbredt.

NTT DoCoMo har vist nok kørt med cHTML side 1997.
Avatar billede hriis Nybegynder
12. november 2001 - 22:55 #5
Der der gemmer til natten gemmer til ......
;-)
Avatar billede pryds Nybegynder
12. november 2001 - 23:05 #6
JEg har bare virkelig hørt mange der har prøvet wap og de siger (med meget få undtagelser) at det er for kedeligt. Flere jeg har spurgt om deres telefoner har wap viste det ikke, og har også været ligeglade...

Jeg tror bare at et par farve skærme kunne sætte lidt farver på wap\'en.

Her er et par links at savle over...

http://foma.nttdocomo.co.jp/catalog/term/index.html

http://www.nttdocomo.co.jp/p_s/keitai.html

Nu vil jeg ikke spame mere her, så du kan få seriøse henvendelser på dig spørgsmål.

Held og lykke med ideen : )
Avatar billede hriis Nybegynder
12. november 2001 - 23:05 #7
Hvis ikke WAP, hvad skulle man så anvende, med den nuværende teknologi? Kravet er at teknologien er udbredt bland børn indefor 1,5 år.
Avatar billede pryds Nybegynder
12. november 2001 - 23:12 #8
Jeg tror højst der går to år før vi ser noget der ligner i-mode her i europa.
Avatar billede pryds Nybegynder
12. november 2001 - 23:12 #9
men sikkert ikke til børn ; )
Avatar billede pryds Nybegynder
12. november 2001 - 23:14 #10
Men hvor mange børn har wap? (nu spamer jeg igen, jeg ved det)
Avatar billede hriis Nybegynder
13. november 2001 - 07:14 #11
Der er for nuværende ikke voldsomt mange børn der har WAP, men WAp er ved at blive standard på de fleste mobiltelefoner i dag. Det fås på telefoner helt ned omkring 20 kr. med en smule tvungen abonnement og hvis man sælger sin sjæl til et teleselskab. Jeg regner derfor med at se WAP hos d 10-16 årige indenfor 1,5 år. Men igen idéen er ikke bundet til WAP. Hvis der kommer noget nyt over årene kan man jo vælge at konvertere servicen. Det mest vigtige er at komme igang.
>H
Avatar billede hriis Nybegynder
13. november 2001 - 07:16 #12
Markedet for mobil services bliver voldsomt over tid. Det er med at koble sig på i tide, og være klar til at ride bølgen når den kommer ind :-)
>H
Avatar billede lawyer Nybegynder
29. november 2001 - 15:52 #13
WAp dør hen...

http://nokia-asia.com/nokia_apac/asia_pacific/7650_main

Og der går ikke ret lang tid før det er helt dødt. Hvis du skal bruge et år til at bygge et mobilsite, så er det kommet noget nyt hver gang du har programmeret færdig....
Avatar billede lawyer Nybegynder
05. december 2001 - 20:18 #14
Fremtiden for mobiltelefoner er at de læser allerede eksisterende sites. Ikke at alle eksisterende sites skal tilpasses mobiltelefoner..  og det sker SNART!!!

Håber ikke jeg ødelagde en god idé :|
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
30. december 2001 - 10:17 #15
Jeg tror det er temlig ligemeget:

\"Omlægningen til UTMS protokkol senere tyder ikke særlig besværlig\"

Tror ikke det er det det handler om
Avatar billede hriis Nybegynder
09. marts 2002 - 18:08 #16
Jeg lukker den her. Synd at ungen kunne se idéen.