Avatar billede laumeister Nybegynder
12. november 2001 - 19:02 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Stofanet & TW100-S4W1CA-router

Hej
Jeg har købt en TW100-S4W1CA router fra Trendware og ønsker at bruge den i mit lokale netværk som er koblet op til Stofanet. Hvis der er andre der har erfaring med denne router vil jeg meget gerne vide hvordan den helt præcist skal sættes op for at virke. Det er nemlig ikke lykkedes mig at komme online endnu. Jeg kan pinge alle adresser i netværket undtagen stofas gateway og DNS servere.
Jeg er rimelig frustreret så PLEEEESE hjælp.

Hilsen

Laumeister
Avatar billede acp Nybegynder
12. november 2001 - 19:19 #1
Der findes et Step by Step program til at hjælpe dig igang med at får routeren til at sende / modtage data.... På denne adresse findes hjælp til at installere programmet og bruge det *Lidt*

Installation af program
<http://www.trendware.com/support/TW100-S4W1CA/setup_program.htm>

SetupProgrammet
<http://www.trendware.com/downloads/_downloads.htm>

Kender ikke så meget til denne type router, Er Cisco mand.....

ACP
Avatar billede laumeister Nybegynder
12. november 2001 - 19:20 #2
Tak for tippet men jeg har været på Trendwares support side. Jeg har endvidere opdateret routerens firmware, så det skulle være up-to-date.

Laumeister
Avatar billede acp Nybegynder
12. november 2001 - 19:22 #3
Følgende er fra Trendware hjemmeside > Downloads

If you are downloading the firmware update for TW100-S4W1CA Version 5.04, please note the following. Check the serial number on your TW100-S4W1CA. If the serial number is similar to the one listed below, DO NOT use this firmware update:

S/N:CA18005317 B

We will release a different firmware for the TW100-S4W1CA *B* version.
Avatar billede laumeister Nybegynder
12. november 2001 - 19:29 #4
Dette har jeg også tjekket. Min routers serie nummer er ikke identisk med det som Trendware advarer imod.

Laumeister
Avatar billede acp Nybegynder
12. november 2001 - 19:34 #5
kan du ikke komme til at definere en IP adresse, Subnet Mask og en Default gateway ?

Routeren Interface ud af:
IP Adr  = Din Officelle IP ved Stofa
Subnet  = Masken for det IP det
Gateway = Samme som din IP adresse

Klienterne skal have deres Default gateway defineret som Routeren IP adresse.

Avatar billede laumeister Nybegynder
12. november 2001 - 19:42 #6
Jeg har givet routeren den statiske IP-adresse , undernetmaske, gateway, primær og sekundær DNS-server adresse. Endvidere har jeg bedt routeren om at virke som DHCP. Derefter har jeg sat klineterne op til automatisk at opnå IP-adresser. Endvidere har jeg sat default gatewayen på disse maksiner op til den samme lokale IP-adresse som routeren har givet sig selv(Routeren 192.168.1.254 og klienterne 192.168.1.1 og op efter.)

Det er fedt du gider bruge lidt tid på at udelukke. Du skal nok få pointene for dit gå-på-mod.

Laumeister
Avatar billede acp Nybegynder
12. november 2001 - 19:51 #7
Får dine Klienter en DCHP adresse hvis du lver en IPCONFIG /release og renew ?

Hvis de gør det så prøve at pinge din Default Gateway...
Avatar billede laumeister Nybegynder
12. november 2001 - 20:00 #8
Jeg er ikke hlet klar over hvorledes jeg gør dette? Er det under Winipcfg eller et helt andet sted.(Ipconfig etc.)
(Fortæl mig ligeledes hvordan jeg får afleveret dine points, hvis du ved det. Tak)

Laumeister
Avatar billede laumeister Nybegynder
12. november 2001 - 20:14 #9
q
Avatar billede laumeister Nybegynder
12. november 2001 - 20:15 #10
ACP send dit svar som et svar og få dine points
Avatar billede acp Nybegynder
12. november 2001 - 20:27 #11
Hvis du kører Windows 2000

Vælg start > Kør /run skriv cmd og tryk enter
skriv ipconfig /release og tryk enter
skriv ipconfig /renew og tryk enter

Nu skulle maskinen gernekomme og sige at den har fået en ip adressse og hvis hvad den har fået

Hvis du kører Windows 98 /95

Vælg start > Kør /run skriv command og tryk enter
skriv ipconfig /release og tryk enter
skriv ipconfig /renew og tryk enter

Nu skulle maskinen gernekomme og sige at den har fået en ip adressse og hvis hvad den har fået
Avatar billede laumeister Nybegynder
12. november 2001 - 20:35 #12
Det ser skisme ud til at virke. Tusind tak. Her er 120 bananer på vej til dig.

Laumeister
Avatar billede acp Nybegynder
12. november 2001 - 23:56 #13
Kan du også komme på Internettet ?
Avatar billede laumeister Nybegynder
13. november 2001 - 10:35 #14
Nej ikke endnu. det bliver ved med at drille. Jeg har prøvet at sætte klienterne op til at benytte roterens IP-adresse som gateway og DNS. Jeg har forsøgt at give dem statiske IP.adresse. jeg har givet routeren identisk vært og domæne navn som opsætningklienten, men det gav heller ikke hul igennem.
Jeg må sige at frustrationen er ved at være enorm

Laumeister