Avatar billede eg Nybegynder
14. marts 2000 - 12:10 Der er 14 kommentarer

Linux Netcafé

Er der nogen decideret Linux netcafé i Danmark? Og hvor ligger denne/disse.
Avatar billede engberg Juniormester
14. marts 2000 - 14:24 #1
Jeg lytter med - hvorfor er du interesseret i det, i øvrigt?
Avatar billede eg Nybegynder
14. marts 2000 - 14:32 #2
fordi jeg gerne vil lære mere om linux fra andet end internettets mange HOWTOs, Tutorials og beskrivelser.

derud over har jeg selv leget med tanken om en sådan café. den kunne jo være financieret ved at størstedelen af de besøgende er programmører eller lign.

Det ville blive en blanding mellem en café, IT-firma og Knowhow-sted.
Avatar billede ask Nybegynder
15. marts 2000 - 10:16 #3
De fleste programmoerer jeg kender er alt for braendt ud til at ville haenge ud paa en netcafe naar de endelig kunne slippe vaek.
Avatar billede svindler Nybegynder
15. marts 2000 - 11:26 #4
Jeg tror, at hardcore linux programmører sørger for ansættelse et sted, hvor der er høj båndbredde, og derfor hellere hænger længe på arbejdet, end at betale for at sidde et sted, hvor der skal betales café-pris for Jolt colaer og sort kaffe ;-)
Avatar billede tillah Nybegynder
22. marts 2000 - 13:29 #5
høørt svindler ;)
Avatar billede eg Nybegynder
22. marts 2000 - 15:39 #6
Nu er det jo sådan med idsse café priser at de ikke skal dække lige så meget software som en almindelig café skal. Derfor tror jeg det vil kunne tiltrække de mennesker der egentlig bare skal bruge en elektronisk skrivemaskine. Det vil også, tror jeg, være et godt samlingspunkt for dem der indgår i programmering af freeware, de ville kunne samles her og få snakket og testet lidt.
Avatar billede tillah Nybegynder
23. marts 2000 - 11:02 #7
ja muligvis, men du kender sikkert nok, (tilfældig rækkefølge) IRC, Usenet, Fidonet, News, Forums samt mailinglists
altsammen uden at bevæge sig længere end hen til comp'en
Avatar billede eg Nybegynder
23. marts 2000 - 14:20 #8
ja, men selv om det er "nørder" vi taler om så er det tit bedre at se folk i øjnene når man taler om noget.
Avatar billede shadowsurfer Nybegynder
27. marts 2000 - 21:08 #9
Jeg tror det vil være en go' ide... men det bliver nok svært at få op at stå... Det hvirker ikke som om du selv er den helt vilde linux hej.., og derfor skal havde hjælp ude fra, en sådan cafe er nød til at havde en MEGET høj båndbredde, så folk kan hændte den gratis software, folk skal havde mulighed for at få den downoladet software med hjem, der skal derfor være at folk enten kan tage deres egen harddisk med, få brændt det ned på CD'er (hos dig) eller tilslutte deres bærbare computer!

Jeg håber meget at en sådan cafe kan blive til noget (jeg vil nok selv besøge den ved lejlighed)

/
The Shadow Surfer
Avatar billede engberg Juniormester
28. marts 2000 - 07:21 #10
Hvor i landet taler vi i øvrigt om???
Avatar billede eg Nybegynder
28. marts 2000 - 16:08 #11
Hvis jeg en dag skulle være med til opstarten af en sådan skulle det være i københavn. Hvor i københavn spiller ikke den store rolle, tror jeg.
Avatar billede engberg Juniormester
28. marts 2000 - 16:29 #12
Damn!! (lød det fra Aalborg.....)
Avatar billede svindler Nybegynder
29. marts 2000 - 11:38 #13
engberg> Prøv at checke lidt op i universitets-miljøet.
http://sunsite.auc.dk/ ser det ud som om, at der er et rimeligt aktivt linux-miljø på Aalborg Universitet.
Avatar billede perj Nybegynder
28. juni 2001 - 07:53 #14
Skal du ikke have dette spørgsmål afsluttet og uddelt point ???