Avatar billede henryvest Nybegynder
12. november 2001 - 14:05 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

at-kommando

Skal man have et skript til at køre med faste mellemrum, er at-kommandoen jo smart. Men nu har jeg et skript jeg gerne vil have til at køre hvert 5. minut (eller lignende). Så vidt jeg kan se, er den eneste måde at gøre det på, at tilføje 24*12 at-kommandoer?! Altså noget med

at 00:00 /every:M,T,W,Th,F,S,Su  c:\\xyz\\run.bat
at 00:05 /every:M,T,W,Th,F,S,Su  c:\\xyz\\run.bat
...osv.

Findes der en lettere måde at gøre det? Evt. et eller andet lille smart program der kan gøre noget tilsvarende som at.
Avatar billede hojben Novice
12. november 2001 - 14:06 #1
Avatar billede hojben Novice
12. november 2001 - 14:07 #2
damn,.... well søg efter winat... det er en grafisk version af AT..
Avatar billede hojben Novice
12. november 2001 - 14:10 #3
Avatar billede henryvest Nybegynder
12. november 2001 - 14:16 #4
Jeg kigger på winat og vender tilbage. Det kommer dog nok lige til at gå nogle dage.
Avatar billede hojben Novice
12. november 2001 - 14:22 #5
fint nok.... der skal jo oz være tid til at afprøve det..
Avatar billede goz Nybegynder
12. november 2001 - 15:16 #6
med Windows Ressource Kit er et program, som hedder soon.exe, med det kan du anfører om hvor mange minutter e.l. din program skal afvikles.
Sæt det i starten af din run.bat, med det tidsinterval der skal gå indtil den skal startes igen.

Avatar billede henryvest Nybegynder
16. november 2001 - 21:22 #7
Nu har jeg kigget lidt på winat, men det er ikke rigtigt hvad jeg søger. winat er sådan set bare en grafisk brugerflade til at. Den gør måske administrationen lidt lettere, men jeg skal stadig tilføje 12*24 linjer for at få et program til at køre hvert 5. minut.

Til gengældt fandt jeg selv det jeg har brug for. Ved søgning på Google efter \"cron nt\" fand jeg det her:
http://www.kalab.com/freeware/cron/cron.htm

Nu er jeg lidt i tvivl om hvad jeg skal med de 30 point. Man kan vel ikke give sig selv point? ;-)
Avatar billede goz Nybegynder
16. november 2001 - 21:36 #8
Du behøver ikke at skrive 12*24 linier med mit tip !
Avatar billede goz Nybegynder
16. november 2001 - 21:56 #9
dette er alt :

start.bat
soon.exe <interval> start.bat
c:\\xyz\\run.bat

Avatar billede henryvest Nybegynder
16. november 2001 - 22:42 #10
Ok, jeg prøver også lige at kigge på soon, men der kommer nok igen lige til at gå nogle dage.
Avatar billede goz Nybegynder
16. november 2001 - 22:57 #11
Avatar billede henryvest Nybegynder
17. november 2001 - 14:10 #12
Hm. Dette Windows Resource Kit, er det noget der kan downloades, eller noget der skal købes? Jeg har prøvet at søge lidt på MS\'s hjemmeside, men har ikke fundet det. Og bemærk at det er til NT jeg skal bruge det.
Avatar billede goz Nybegynder
17. november 2001 - 15:29 #13
Avatar billede henryvest Nybegynder
13. december 2001 - 15:11 #14
Ups! Jeg havde helt glemt der her spørgsmål. Men jeg har ikke fået set på \"soon\", da det program jeg selv fandt fungerer ganske glimrende.