Avatar billede allankim Nybegynder
12. november 2001 - 12:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Nyt domæne og mailserver MX

Hej.

Jeg har en fast ip og vil registrerer et domæne. Jeg har også en mail server. Jeg skal ved registreringen indtaste MX og der kommer jeg i tvivl om hvad jeg skal skrive.

Hvis vi nu tager udgangspunkt i mit domæne navn.  www.mitdomæne.com så ville jeg tro at jeg skulle skrive mitdomæne.com i MX men er ikke sikker. Jeg ville herefter have mulighed for at modtage mails på f.eks allan@mitdomæne.com eller tilsvarende mail.

Er dette korrekt eller skal der stå mail.mitdomæne.com i MX?

Venlig hilsen

Allan
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. november 2001 - 12:53 #1
Avatar billede czar Nybegynder
12. november 2001 - 19:44 #2
domain.dk. IN MX 10 domain.dk.

giver mail@domain.dk gennem maskinen domain.dk... domain.dk SKAL EKSISTERE SOM A record...

Avatar billede czar Nybegynder
12. november 2001 - 19:47 #3
www.granitecanyon.dk .. se under syntax...
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. november 2001 - 19:53 #4
czar> Det var også svært at læse ud fra mit link.
Avatar billede czar Nybegynder
13. november 2001 - 01:36 #5
ja, hvor står der at spørgeren er en TDC kunde?

Det link du har \"fundet\" der, handler om evt. lukket port 25.

et bedre link der, vil have været

http://www.gratisdns.dk/?side=9#25
Avatar billede bacardil Nybegynder
13. november 2001 - 01:40 #6
Der står meget tydeligt:

mail.domaene.dk. IN A x.x.x.x
domaene.dk. IN MX 10 mail.domaene.dk.
domaene.dk. IN MX 20 backup-mx.post.tele.dk.\"

Så tager man det man skal bruge derfra eks.

Og nej, jeg syntes ikke at det link er bedre..
Avatar billede drone Nybegynder
13. november 2001 - 18:55 #7
czar & bacardil >> i stedet for at kaste mudder efter hinanden, skulle i heller spørge:

allankim >> Den faste ip du har, hvordan har du den ? ADSL ? Så er der evt. lige lidt ekstra der skal til.
Avatar billede drone Nybegynder
13. november 2001 - 18:57 #8
har du adsl hos cybercity eller tdc, så er czar\'s link
http://www.gratisdns.dk/?side=9#25 en udemærket forklaring
Avatar billede bacardil Nybegynder
13. november 2001 - 19:13 #9
drone> Hvor er dit svar henne?
Avatar billede allankim Nybegynder
14. november 2001 - 00:42 #10
Hej.

Jeg fik det løst til sidst. Det eneste der skulle til var at give mit mail mx det samme navn som domænet da mailserveren ligger på samme maskine som webserveren.

Tak for de mange svar.

Allankim
Avatar billede bacardil Nybegynder
14. november 2001 - 00:47 #11
Takker for de point.
Avatar billede drone Nybegynder
15. november 2001 - 23:18 #12
bacardil>> Det var ren refleks at det er afgivet som svar. Det var ikke ment som et svar.