Avatar billede alkoholger Nybegynder
12. november 2001 - 11:55 Der er 4 kommentarer

Lock

i forbindelse med installeringen af en NT arbejds station via et netværk med en windows 98 bootdiskette, kommer der en fejlmeddelse om at disken er blevet låst og kun kan bruges igen når man har udført kommandoen LOCK, Hvad er der sket og hvad er grunden ??
Avatar billede hojben Novice
12. november 2001 - 11:57 #1
det er fordi at du på din bootdisk skal skrive kommandoen

Lock c:

Det er en beskyttelse og du kommer uden om det ved denne kommando
Avatar billede Techwork Praktikant
12. november 2001 - 11:59 #2
Det har noget at gøre med beskyttelse af lange filnavne.

Du skal som \'hojben\' rigtigt skriver bruge kommandoen \'lock c:\' før du starter installationen.
Avatar billede alkoholger Nybegynder
12. november 2001 - 12:14 #3
Ved i hvor jeg kan finde noget om det på nettet...??
Avatar billede hojben Novice
12. november 2001 - 12:25 #4