Avatar billede macxim Nybegynder
14. marts 2000 - 05:36 Der er 23 kommentarer

HJÆLP!!!

Hej

Jeg har en 43.9 mb fil på min bærbare computer og vil gerne rykke den over på min stationare PC. Jeg har prøvet at trække et net-kabel, og det virker ikke.
Da min stationare PC har verdens langsomeste modem, er det hellere ikke løsningen.
Derfor ville jeg gerne vide om man kunne transportere sådan en "stor" fil ud fra den bærbare og til stationare PC.

Avatar billede jackpower Nybegynder
14. marts 2000 - 06:05 #1
Hvis ikke dit netværk virker kan du prøve med et nullmodem kabel, og hvis du har win9x installere direkte kabeltilslutning - så virker det ligesom hvis du havde netværkskort i.
Et nullmodemkabel er et serielt kabel, og kan fåes i enhver edb forretning med respekt for sig selv, pris?... MAX 50,-

Mvh
Jack!!
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2000 - 07:11 #2
Måske vil et LapLink (Parallel)  kabel være at fortrække! Hastigheden er en del højere, prisen den samme.

Zap

Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
14. marts 2000 - 09:59 #3
Det netkable du brugte, var det et krydset kable ??
Avatar billede jochke Nybegynder
14. marts 2000 - 22:56 #4
En mulighed :)

Men kan absolut ikke anbefales.

Installer winzip eller winrar og få dem til at komprimere filen. Køb så omkring 30 disketter og split filen ud over de 30 disks.

Det var da en mulighed ikk. :)
Avatar billede zycho Nybegynder
17. marts 2000 - 19:49 #5
Der ville jeg give kejs ret!!
Avatar billede zaud Nybegynder
21. marts 2000 - 12:07 #6
Den måde du nok kan gøre det på er at købe et krydset kabel til netværket ellers vil du ikke kunne flytte filerne uden en hub.
Så derfor køb et krydset kabel hos din lokale hardware forhandler.
Avatar billede macxim Nybegynder
21. marts 2000 - 22:27 #7
Det er mere om der findes et program til at dele filen i flere deleh
Avatar billede marinus Nybegynder
22. marts 2000 - 08:42 #8
Du kan også investere i et eksternt zip eller jazz drev hvis du skulle få samme problem senere.....
Avatar billede macxim Nybegynder
22. marts 2000 - 15:56 #9
Nej, for jeg skal bruge et program
Avatar billede atomizer Nybegynder
22. marts 2000 - 20:40 #10
Hvis din bærbar har en usb port kan du købe et usb link kabel (du skal ikke spørge fona !;) og så kan du overføre det.
Jeg har ikke selv prøvet det, men jeg kender en som har, og det virker fint (i hvertfald det meste af tiden)
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2000 - 13:19 #11
ja diskketter =)
brug arj.exe:
arj a -v1440 -r -y stirfil.arj
Avatar billede zycho Nybegynder
23. marts 2000 - 14:52 #12
Brug Winzip. Det bedste zip program i verden, og kan splitte filen ud over disketter. Share-ware, men du ved nok hvor let det er at finde en serial på nettet :-)
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
23. marts 2000 - 15:23 #13
Jeg vil stadig holde på at det nemmeste er et Kryset RJ45 kable, når du nu har netkort
Avatar billede chrlyck Nybegynder
04. april 2000 - 08:38 #14
Det her er en meget latterlig diskusion, der er jo ingen tvivl om at det er det bedste med et krydset netværkskabel, det går MEGET hurtigere og et sådant kabel koster kun 70 kr. hvis du sørger for at købe det et sted der ikke er alt for dyrt! Du ved Fona osv. er jo noget lort! Du kan få det i de fleste Pro Consult forretninger.
Smæk det mellem pc'erne og opret et lille netværk. Det smarte er at du ikke behøver nogen hub!
Good luck

/Chr.
Avatar billede atomizer Nybegynder
04. april 2000 - 13:11 #15
Winrar er bedre en Winzip *G*

Avatar billede atomizer Nybegynder
04. april 2000 - 13:12 #16
Brug et Paralelkabel til Printerporten.
Brug så det dosbasserede program
Fast Lynx....

Det ville jeg gøre

//Atomizer
Avatar billede zycho Nybegynder
04. april 2000 - 20:31 #17
Til Atomizer :

Forklar hvad der er bedre ved Winrar i forhold til winzip!!! Bare fordi den kan klare RAR filer???
Avatar billede chrlyck Nybegynder
05. april 2000 - 08:52 #18
Vil bare lige gøre opmærksom på at de andre nævner ingen fordele, du kender fordelene ved mit svar så...

Mit svar er den optimale løsning!
Avatar billede cybermike Nybegynder
27. april 2000 - 11:17 #19
Tydeligvis er han ikke intresseret i en netværks løsning.
Fordelen ved at bruge ARJ som joker, siger er at du kan klare dig med 1 diskette.
arj a -v1440 storfil.arj
pakker filen i en masse filer som er præcis 1440kb de kommer til at hede
storfil.arj
storfil.a01
storfil.a02
osv.
Der kopiere du bare en over ad gangen og når så alle filer er ovre skriver du
arj x -v storfil.arj

grunden til at arj er bedre en winzip er at med winzip skal du have 30 disketter for at gøre det, den kan nemlig kun lave disk spawning direkte på disketter.

Hvis ikke denne løsning kan gøre det så bliver du nød til et finde et paralelkabel et seriel kabel eller et netkabel for at få den over.

//Mike
Avatar billede tommyf Nybegynder
14. juli 2000 - 01:07 #20
Sæt et serielt netværk op gø ind i ->start->programmer->tilbehør->serielt netværk->og følg instrukserne det plajer jeg at gøre.
Avatar billede tnh Nybegynder
11. oktober 2000 - 01:04 #21
Vuf ;)
Avatar billede peterproof Nybegynder
16. december 2000 - 14:28 #22
Hvor får jeg fat i et LAPLINK kabel, (ppt-ppt) hvad koster det? Hvem har et link til FASLYNX. Man kan vel ikke købe det lille skaldede stykke kode anyway!

Jeg skal bruge et LAPLINK kabel nu, er der nogen der vil sælge det til mig?

peterproof@hotmail.com
Avatar billede cybermike Nybegynder
16. december 2000 - 16:25 #23
Du kan lave dit eget serielle kabel (3-2 , 2-3 & 7-7) og så bruge interlink som følger med dos og win95 (ikke se)

Du kan bare ikke gøre det hvis en af hd´erne bruger fat32!