Avatar billede davs_i_stuen Nybegynder
12. november 2001 - 09:26 Der er 13 kommentarer

slå router til igen

jeg har pillet min router fra min adsl fra tdc det er den lille men hvor dan tilslutter jeg routeren igen
Avatar billede cypher00 Nybegynder
12. november 2001 - 09:50 #1
Fra væg til router fra router til computer

Hvordan kan dit adsl funke uden routeren i mellem??
Avatar billede goz Nybegynder
12. november 2001 - 09:56 #2
Her er forbindelserne mellem telfonlinie, adsl box, skillefilter mm.
http://www.teledanmark.dk/internet/bredbaand/pdf/1991d_adsl_qsg_pstn.pdf
Avatar billede davs_i_stuen Nybegynder
12. november 2001 - 11:26 #3
det betyder alså at det ikke betyder noget at jeg har været inde og lave om i indstillingerne
Avatar billede cypher00 Nybegynder
12. november 2001 - 11:32 #4
Hmm det kommer jo nok an på hvad du har lavet om... men er den sat ordenliget til?

Hvad har du været inde og rode ved?
Avatar billede goz Nybegynder
12. november 2001 - 12:45 #5
davs_i_stuen hvad taler vi om. Er det forbindelserne eller opsætningen af routeren. Vi må vide lidt mere for at hjælpe.
Avatar billede davs_i_stuen Nybegynder
12. november 2001 - 13:13 #6
alså jeg skulle have en FTP op og køre så jeg gik ind på en eller anden ip adresse og lavede nogle indstillinger om og så downloadede jeg et program til at ringe op til nettet med nu hvor routeren ikke kunne gøre det mer og så byttede jeg om på et par af stikkene og så kunne jeg lave en FTP men nu er prøve tiden ud løbet på det program til at ringe op med og jeg vil gerne have min router til i gen men jeg ved ikke om man bare skal sætte stikende i igen eller hvad
Avatar billede goz Nybegynder
12. november 2001 - 14:16 #7
no clue, sorry
Avatar billede cypher00 Nybegynder
12. november 2001 - 14:56 #8
Hvis det er en TDC router må man da ikke pille i den må man?
Avatar billede goz Nybegynder
12. november 2001 - 15:09 #9
nej, men man kan godt alligevel :-)
Avatar billede cypher00 Nybegynder
12. november 2001 - 15:13 #10
hmmm så vil jeg ikke blande mig!
Avatar billede davs_i_stuen Nybegynder
12. november 2001 - 16:48 #11
man piller ikke i den man tager bare et par stik ud
Avatar billede goz Nybegynder
12. november 2001 - 18:30 #12
har du så sat stikkene tilbage som vist i min reference?
Avatar billede kodiak Nybegynder
14. november 2001 - 12:21 #13
argh! du skal overhovedet ikke RINGE OP til nettet med ADSL..du logger dig jo på et netværk...fjern de indstillinger igen, dvs:
1)Denne Computer - Netværk via Modem - slet alle opkaldsprogrammer
2)gå ind i indstillinger for IExplorer(værktøjer)-fanebladet forbindelse-LAN(nederst) og sæt flueben i \"registrer atomatisk indstillinger\" og ikke andet. Selv om du har fast IP finder den selv ud af det alligevel.Tryk Ok og anvend.

puha..