Avatar billede tommyf Nybegynder
12. november 2001 - 07:17 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Online virus?

Når jeg går ind på den her side hopper PC-cillin op og siger at der er en virus: www.sit.to

Bekræfte/afkræfte og evt. med et link til noget om virusen.
Avatar billede manon Nybegynder
12. november 2001 - 07:19 #1
Det er korrekt.
Der er virus på den side iflg. min Norton Antivirus.
Avatar billede manon Nybegynder
12. november 2001 - 07:20 #2
Her har du Ormen og en beskrivelse: http://news.cnet.com/news/0-1003-201-4561189-0.html
Avatar billede manon Nybegynder
12. november 2001 - 07:21 #3
Det er en Linux.Ramen.Worm
Avatar billede manon Nybegynder
12. november 2001 - 07:23 #4
Men sådan noget har jeg sq aldrig stød på - skal man nu også til at passe på det ? *s*
Avatar billede trismegistos Nybegynder
12. november 2001 - 08:29 #5
jep
Avatar billede filen Nybegynder
12. november 2001 - 08:34 #6
Tommyf> Det er sku for sygt. Min siger det samme..

Filen/
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2001 - 10:16 #7
Tja det er ved at være dagligdags hændelser, at man støder på virus på hjemmesiderne. De uger hvor det rigtig går for sig, støder jeg på op til 5 sider om ugen, med virus. Ganske almindelige hjemmesider.

Så det bedste man kan gøre, når man har været inde på en sådan side, er at tømme sine internetfiler ud via egenskaber for IE.
Avatar billede tommyf Nybegynder
12. november 2001 - 11:49 #8
kharder >> Sikker på at det hjælper?

Dette er den første jeg er stødt på, og fandt den kun fordi jeg fik en mail om den.
Avatar billede manon Nybegynder
12. november 2001 - 15:26 #9
Tommyf >>
Yeps - du skal tømme din Internetfiler som Kharder siger, dog skal du også evt. slette alle dine Cookies i mappen windows/cookies (dog ikke index.dat)

Jeg har netop dwlaodet et lille program som hedder \"Bugnosis\" - den spotter \"Bug\" - ikke cookies, men bug som henter data fra din pc uden du ved det - eks. læste jeg at hvis du har været på amazon.com og købe en bog via din visa, så bliver de data gemt i en cookie, disse \"bugs\" kan så hente al relevant data ud af netop den cookie som bla. telefon nr, kort nr. osv.

Se evt. mere på http://www.bugnosis.org/
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2001 - 00:50 #10
Det er den metode jeg har brugt siden nimda kom frem første gang, og det har virket fint. Jeg har mødt adskillige virus i min færden på nettet, og har ikke beholdt nogle af dem efter at have slettet internetfilerne på den måde, samt cookies.