Avatar billede holm14 Nybegynder
11. november 2001 - 23:57 Der er 4 kommentarer

harddisk

jeg har skaffet mig en harddisk og ville så instalere den i en af mine venners computere.. problemmet er at først ville computeren ikke finde den som secoundnær (eller hvad fanden ddet nu hedder!!!)
så prøvede jeg at sætte den på den gamles plads også virkede den... men den VIL altså kun ta\' imod en !!

HVORDAN FÅR JEG DET TIL AT VIRKE????
Avatar billede nomiz Nybegynder
12. november 2001 - 00:00 #1
Rolig nu. Du skal sætte harddiskens jumpere til at være slave, og disken skal tilsluttes samme IDE-kabel som den nuværende harddisk. Tag dig tid, og prøv de forskellige muligheder af.
Avatar billede holm14 Nybegynder
12. november 2001 - 00:03 #2
på ide kablet er det da kun et stik til disken!!!
Avatar billede apollo69 Nybegynder
12. november 2001 - 00:05 #3
http://arent.dk/windows98/optimering/fdisk/fdisk.html

Så må du ha´ et andet kabel.

Btw, nomiz, har du glemt 40943? ;)
Avatar billede apollo69 Nybegynder
12. november 2001 - 00:10 #4
http://www.mkdata.dk/pctutor/hardware/modul5b4.htm

Hvis du er i tvivl om jumper sætning på hd´en