Avatar billede Slettet bruger
11. november 2001 - 22:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

skal jeg tage dette alvorligt, og hvad betyder det egentligt?

Hej

Jeg har lige fået flg melding fra min firewall:

ftp://Misc:Misc@lecter.d2g.com/hack.jpg

Hvordan skal jeg tolke det? Har jeg Back Orifice på min comp og prøver det at komme i kontakt med en eller hvad? Skal jeg overhovedet tage advarslen alvorligt?

Får tit Trojans advarsler, fra forskellige ip\'er, skal jeg bare ignorere dem?
Avatar billede kane Juniormester
11. november 2001 - 22:09 #1
http://www.kriminalitet.dk/bodow.shtml

jeg ville lige prøve at DL et program der tester og sletter BO hvis jeg var dig
Avatar billede fuldstop Nybegynder
11. november 2001 - 22:17 #2
Mener helt klart du skal ta\' det alvorligt, som jeg kan se er der en som prøver at få adgang til din computer (inbound) vha. Back Orifice. Men det er da altid noget at din firewall fanger den. Kan du ikke se hvem det er: på remote add.?
Avatar billede smiske Nybegynder
11. november 2001 - 22:26 #3

Ja, det skal du klart tage alvorligt.  Hvis jeg var dig ville jeg skynde mig at reformatere min computer og derved få slette alle eventuelle bagdøre du måske eller har liggende.
Hvis du kan spore IP nummeret ville jeg skrive det ned og holde øje med flere \"indbrudsforsøg\" fra det IP i fremtiden.

//Henrik
Avatar billede surreal Nybegynder
12. november 2001 - 13:45 #4
Det skal du nok tage alvorligt. Det har åbenbart været en, der forsøgte at anvende en BO på din PC. Det er ikke sikkert at det lykkes for dem men det kunne nok betale sig at køre en trojan scanner eller antivirus på din computer.
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2001 - 19:27 #5
damn! har mange trojan advarseler! Fra  forskellige ip\'er. Er det alle nogle jeg skal tage alvorligt, skal jeg anmelde dem alle??
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2001 - 12:08 #6
point til kane, da programmet fortalte mig at jeg ikke havde Back Orifice