Avatar billede kodiak Nybegynder
11. november 2001 - 12:20 Der er 18 kommentarer

CS-server, Longshine router og TDC Bredbånd

Jeg har været alle spørgsmål igennem, men ingen af dem dækker mit behov.
Det er sådan at en kammerat har købt en router og ADSL|Bredbånd fra TDC (fast IP). Routeren er en Longshine 883R-4F. Fra ADSL-modemet går et kabel over i routeren, hvor et kabel forbinder router med en switch, hvori alle 3 computere er connected til internet. Internettet virker fra alle 3 computere.

Formålet er at bruge en af de 3 computere i netværket som CS-internet server.
Men denne router er ikke ligesom jeres lækre Cisco routere, den konfigureres derimod via en slags hjemmeside med CGI-script hvor man udfylder felter istedet for at indtaste linjer med \"add NAT..osv\".

Den har indbygget Firewall med to regelsæt, LAN-WAN og WAN-LAN. Lad os sige at internet-IP er 80.81.82.83 og LAN-IP på serveren er 192.168.1.211.
Jeg går ud fra at man skal forwarde alting udefra der kommer på 80.81.82.83 over portene 6002-6003, 7002, 27005-27020 til 192.168.1.211 og omvendt med det andet regelsæt, fra 192.168.1.211 er portene forwardet til 80.81.82.83.
Er det sådan at det gøres?

Problemet er, at serveren ikke kan ses på internettet, men kun LAN. Har prøvet at slå Firewall fra men det hjælper heller ikke. Har nogen en komplet løsning ligger der 250 points og venter, for jeg har brugt 5 weekender på projektet og kan ikke komme videre.

Avatar billede bundgaard Nybegynder
11. november 2001 - 12:27 #1
jeg går ud fra du ikke laver en LAN server...
Avatar billede bundgaard Nybegynder
11. november 2001 - 12:28 #2
du skal downloade det rigtige software på www.counter-strike.net
Avatar billede kodiak Nybegynder
11. november 2001 - 12:34 #3
Jeg laver en HLDServer med et link, den er sat rigtigt op...den virkede nemlig før vi købte routeren :)
Avatar billede kodiak Nybegynder
11. november 2001 - 13:22 #4
troede der var en grund til at det hed eksperten.dk..er der virkelig ingen der kan svare på mit spørgsmål?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
11. november 2001 - 15:07 #5
kan du joine den over nettet??

evt. vælg \"Add IP\" inde i CS og så skriv din IP der...
Avatar billede dt Nybegynder
12. november 2001 - 12:18 #6
Din default port til cs er : 27015 ( server ) det er den ENSTE du behøver for at det virker . husk at åbne for både udp og tcp pakker . så skulle det virke .. jeg har selv en cs server . som står bag en cisco firewall og en router . og den enste åbne port til den er 27035 som v har valgt at bruge i stedet for 27015 ! hvis du bruger en klient som server software .. så gå for 27015 gør livet lidt nemere for dig
Avatar billede dt Nybegynder
12. november 2001 - 12:44 #7
du kan fange mig på icq - 54448910 hvis du skulle ha yderligere spg !
Avatar billede kodiak Nybegynder
14. november 2001 - 08:53 #8
Jeg har ikke adgang til serveren før en gang i slutningen af ugen. Og ja, det er selve clienten CS som agerer server (HLDS).
Så vil jeg da lige se om det virker :)
Avatar billede dt Nybegynder
14. november 2001 - 09:04 #9
kan du se serveren på et rcon program ?? gå evt ud og søg på HLSW dejligt lille recon til CS !
Avatar billede kodiak Nybegynder
14. november 2001 - 12:13 #10
ok! fedt program ! Men ikke lige hvad jeg søger, for det er et faktum at den ikke kan ses af andre end dem på LAN....
Avatar billede kodiak Nybegynder
14. november 2001 - 12:47 #11
er der nogen,der har forstand på en Longshine router?
Avatar billede dt Nybegynder
14. november 2001 - 13:13 #12
hmm hvad er IP på den server ? . kan andre pinge serveren ? bliver der spillet fra samme maskine som hoster server ?
Avatar billede kodiak Nybegynder
26. november 2001 - 18:39 #13
\"hmm hvad er IP på den server ? . kan andre pinge serveren\" : nej

\"bliver der spillet fra samme maskine som hoster server ?\"  :nej
Avatar billede kodiak Nybegynder
14. december 2001 - 20:39 #14
hmmm, altså problemet er faktisk her, at man ikke kan \"åbne\" for udp og tcp..man skal forwarde dem..begge veje fra WAN til LAN og fra LAN til WAN og jeg har prøvet at gøre det, men nej, det virker ikke. Og det skal siges at jeg HAR åbnet for HELE firewall´´ en..lige fedt er det :(
Avatar billede tubbygold Nybegynder
09. januar 2002 - 18:23 #15
Her er hvad du kan få at vide hos Longshine

The CS server in the LAN must have a fixed IP Adress,
Start the Setup of the DSL Router , choose advanced setup, choose DMZ,
Type in the IP Adress of the CS Server.
For easy use make a favorite link in your browser http://admin:0000@192.168.1.1/status.htm
Where 0000 and the IP-Adress are default values, you can define as your configuration of the router.
If anyone from the WAN want to acsses the router he need the dynamik IP-Adress given from the DSL provider, click at the link and you can direct read the Ip-Adress.

Other possibility is to get an account at www.dyndns.org, it is free, configure the router given with the parameters from DYNDNS.
Than anyone can acces the CS server by typing the name of the server from the WAN.
The Name is given from DYNDNS.

Tubby
Avatar billede kodiak Nybegynder
11. januar 2002 - 10:13 #16
tak, Tubby...

Damn , jeg var squ ligeved at kaste håndklædet i ringen og bestille et BoomTown abonnement med router istedet for.. det er eddermandemig frustererende, det her....
Ok-vejledningen på siden gør, at vi er lidt tættere på , men ikke nok, da jeg ikke kan enable PPPoE, som der står jeg skal bruge. Desuden bruger jeg HLDS.EXE og ikke CSTRIKE.EXE, da det er en mod-version jeg har af CS.
Jeg har nu også fundet ud af, at den understøtter NAT via Telnet. Men hvordan man bruger det, ved jeg ikke.
Det er ihvertfald tættere nu end nogensinde. Det er jo en fed router til 1200,- dask istedet for Cisco´s 4000,- for den billigste.
Jeg kan bare ikke dele nogen point ud, før der er mere \"kød\" på..håber du forstår, tubby.
Avatar billede tubbygold Nybegynder
13. januar 2002 - 20:05 #17
Du SKAL ikke bruge PPPoE, det er afhænger jo af din forbindelse. Med Fixed IP menes der at serveren (CS) skal have fast IP adresse.
Har du opdateret firmwaren på routeren ?

Tubby
Avatar billede kodiak Nybegynder
23. juni 2002 - 09:07 #18
lol..jeg kan ikke lukke emnet..for dårligt