Avatar billede tip Praktikant
11. november 2001 - 12:20 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

STARTDISKETTE TIL WIN2000 OG GENINSTALLATION

Jeg skal formatere min HD og geninstallere win2000 da det kører totalt langsomt. Men hvordan laver jeg en startdiskette eller finder cd rom drevet efter formatering.
Avatar billede filen Nybegynder
11. november 2001 - 12:23 #1
He he nemme points....
Avatar billede wittenhoff_jj Nybegynder
11. november 2001 - 12:24 #2
Du skal ind på din cdrom der kan du lave en bootdisk.

dit cddrev\\bootdisk

der vælger du at makeboot du skal bruge 4 stk. disketter
Avatar billede resten Nybegynder
11. november 2001 - 12:24 #3
Avatar billede filen Nybegynder
11. november 2001 - 12:25 #4
Wittenhoff> 4 disketter til hvad ??  En booot diskette fylder da kun 1..
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. november 2001 - 12:26 #5
Hvorfor går du ikke bare ind i bios og sætter den til at boote på CD-drevet, så er du fri for at skulle bruge disketter!
Avatar billede filen Nybegynder
11. november 2001 - 12:27 #6
Resten lige precis...

Tip.>  Gå ind på det link og lav en bootdiskette, start din computer op med den i og så er det format c:
Den finder selv dit cd romdrev..

Filen//
Avatar billede tip Praktikant
11. november 2001 - 12:27 #7
er du sikker på at jeg kan komme ind i i BIOS og boote efter at have formatere harddisken.?
Avatar billede filen Nybegynder
11. november 2001 - 12:28 #8
Retaxes> Det er også en mulighed, men der skal man være lidt øvet..

Filen/
Avatar billede wittenhoff_jj Nybegynder
11. november 2001 - 12:29 #9
Bootdisken til win 2000 fylder 4 stk
Avatar billede tip Praktikant
11. november 2001 - 12:29 #10
når jeg går ind på linken kan jeg lave en bootdisk til win2000 på engelsk men jeg har den danske version gør det en forskel?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
11. november 2001 - 12:29 #11
Spm 1.:
Sådan oprettes installationsdisketter

Indsæt en tom, formateret, 3,5” 1,44 MB-diskette i diskettedrevet.
Indsæt Windows 2000-cd\'en i cd-rom-drevet.
Klik på Start, og klik derefter på Kør.
Skriv d:\\bootdisk\\makeboot a: i boksen Åbn. (hvor d: er det drevbogstav, der er tildelt cd-rom-drevet), og klik derefter på OK.
Følg meddelelserne på skærmen.
Vigtigt!

Du skal bruge fire tomme, formaterede 3,5” 1,44 MB-disketter. Giv dem navnene Installationsdiskette 1, Installationsdiskette 2, Installationsdiskette 3 og Installationsdiskette 4.
Bemærk!

Du kan oprette installationsdisketterne fra en computer, som kører en hvilken som helst version af Windows eller MS-DOS.
Avatar billede wittenhoff_jj Nybegynder
11. november 2001 - 12:30 #12
Du skal ikke regne med at du kan boot direkte op fra CDrommen af når du kommer til geninsatll
Avatar billede filen Nybegynder
11. november 2001 - 12:30 #13
Wittenhoff> Jeg bruger da den samme bootdisk til alle. Og det er en fra Me, og der er kun 1..

Filen/
Avatar billede wittenhoff_jj Nybegynder
11. november 2001 - 12:32 #14
Filen// Oki det går jeg også men vis han vil have win2000 start diske skal han bruge fire stk.
Avatar billede filen Nybegynder
11. november 2001 - 12:32 #15
Når den er formateret er det da bare at gå ind i bios og sige boot fra ....
Avatar billede filen Nybegynder
11. november 2001 - 12:33 #16
Wittenhoff> Ok, jeg er ikke så stærk i 2000..
Filen///
Avatar billede wittenhoff_jj Nybegynder
11. november 2001 - 12:34 #17
Det ha r du ret i filen. men det er ikke alle der kan få den til at starte selve installationen op og du skal ind i cddrev\\i386 og så skal du have setup for at klare den
Avatar billede filen Nybegynder
11. november 2001 - 12:35 #18
Wittenhoff jj>  Ok det lyder rigtigt..

Filen//
Avatar billede tip Praktikant
11. november 2001 - 12:38 #19
jeg er lige igang med at formatere 4 disketter
Avatar billede tip Praktikant
11. november 2001 - 12:40 #20
imens jeg venter er der så nogen som kan svare på hvorfor man ikke kan vælge at boote fra en diskette i BIOS når man kører Pentium 4?
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. november 2001 - 12:56 #21
Din bios skal have mulighed for at boote fra diskette, CD-rom eller harddisken!