Avatar billede 2400nv Nybegynder
10. november 2001 - 19:19 Der er 21 kommentarer og
3 løsninger

Problemer med Cisco 677

Hej
Jeg får ikke lov til at skrive i min router via HyberTerminal. Hvad skal jeg gøre???
Avatar billede cortina Nybegynder
10. november 2001 - 19:22 #1
Har du husket at enable den??

Hvad gør du for at logge ind??
Avatar billede portnoy Nybegynder
10. november 2001 - 19:29 #2
Hvis du kan logge ind, plejer det at være nok at skrive \"enable\". Så skulle du få skrive rettighed.
Avatar billede zed_one Praktikant
10. november 2001 - 19:29 #3
forbind dig til 10.0.0.1 port 23
Avatar billede zed_one Praktikant
10. november 2001 - 19:30 #4
og så...
skriv password
skriv en
skriv password
Avatar billede portnoy Nybegynder
10. november 2001 - 19:32 #5
Det burde ikke være nødvendigt at angive hvilken port du connecter via. Hvis du starter en Command promt, burde du kunne connecte ved bare at skrive:telnet 10.0.0.1
Når du får promten: cbos> skriver du bare \"enable\"
Så har du skrive rettighed.
Avatar billede zed_one Praktikant
10. november 2001 - 19:36 #6
portney: men han snakker om hyperterminal :)
ja 23 er standard telnet port
Avatar billede portnoy Nybegynder
10. november 2001 - 19:39 #7
zed one: Ok, tænkte jeg ikke lige over. Plejer selv bare at bruge cmd.
Avatar billede cortina Nybegynder
10. november 2001 - 19:42 #8
Hvis han bruger hyberterminal så opretter han nok forbindelse til routeren ved hjælp af et blåt kommunikationskabel (også kaldet MGMT-kabel).

Når han så gør det skal han bare vælge hvilken comport det er sat til, og sætte diverse indstillinger med hastighed og alt det der!!

se her for login på routeren: http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/login/hyper_terminal_login/
Avatar billede zed_one Praktikant
10. november 2001 - 19:45 #9
jeg bruger da hyperterminal uden det blå kabal:)..man får foresten ikke det blå kabel mere når man får en router fra cc ..det skal man bestille ved dem ved siden af.

men anyway 2400nv. Kom med lidt flere infoes hvis vores svar ikke var godt nok :)
Avatar billede cortina Nybegynder
10. november 2001 - 19:48 #10
Nåh ok jeg vidste ikke at de havde taget det ud af pakke nu til dags!! Men det nu mere behageligt når man kører over det, så skal man ikke til at reconnecte efter hver gang man rebooter!!
Avatar billede cortina Nybegynder
10. november 2001 - 19:51 #11
jeg så lige på deres hjemmeside at man kan bestille det uden beregning igennem deres kundeservice!!
Avatar billede zed_one Praktikant
10. november 2001 - 19:52 #12
yup..men det resulterer jo bare i endnu en ledning i roddet omme bag sin pc hehe
Avatar billede portnoy Nybegynder
10. november 2001 - 19:55 #13
Jeg fik min ADSL gennem C.C, i sidste uge, og der var kablet faktisk med. Så, det burde være til at få uden beregning. (Lidt uden for emnet, ved godt)
Avatar billede 2400nv Nybegynder
10. november 2001 - 20:01 #14
Jeg har fået et blåt kommunikationskabel fra Cybercity for et par dage siden. Jeg har lavet opsætning på Hyberterminal som beskrevet på Cybercity hjemmeside, men får ikke lov til noget. Der sker ikke noget når er trykker Enter. Skulle den ikke også spurge om et password?
Avatar billede portnoy Nybegynder
10. november 2001 - 20:30 #15
Det lyder som om at der er noget der er gået galt undervejs...
Du er velkommen til at skrive til mig, så vi kan lave en komplet manual til hvordan du kan komme videre.
steen@software.dk
Avatar billede cortina Nybegynder
10. november 2001 - 20:57 #16
og er du sikker på at du harvalgt den rigtige com-port og at du har trykket på tilslut?
Avatar billede 2400nv Nybegynder
13. november 2001 - 09:19 #17
Ja, jeg har kun en com-port. Hvor skal jeg trykke tilslut?

Jeg prøver lige at lege lidt mere med det en af dagene, hvor jeg har bedre tid.

Hvis jeg ikke får det til at virke skriver jeg lige til portnoy eller måske skulle jeg ringe til Cybercity.
Avatar billede cortina Nybegynder
13. november 2001 - 09:31 #18
Du trykker tilslut på den knap som ligner en telefon!! den er den hvor røret ligger på, den hvor røret ikke er på er afbryd!!
Avatar billede madsbrod Nybegynder
14. november 2001 - 13:43 #19
Selvom der kun er een fysisk COM-port på maskinen, kan der jo godt være flere virtuelle COM-porte - nogengange kan det hjælpe at skifte til COM4!
Avatar billede portnoy Nybegynder
14. november 2001 - 17:34 #20
Hvis det er enrouter du skal connecte til, skal du ikke bruge Com porten, men connecte via TCP/IP muligheden.
Avatar billede madsbrod Nybegynder
14. november 2001 - 18:24 #21
Ja TCP/IP-muligheden er da at foretrække, men hvis routeren ikke er konfigureret med en ip-adresse, eller hvis den konfigurerede ip-adresse er ukendt, er den eneste mulighed at bruge et null-modem eller kabel/konsol-kabel og på den måde komme i kontakt med routeren.
Avatar billede portnoy Nybegynder
14. november 2001 - 20:24 #22
Hvis routeren kommer fra CyberCity, er standard IP adressen, på pc siden, 10.0.0.1
Så der skulle ikke være nogle problemer med at logge ind. Hvad routeren hedder  på \"ydersiden\" har jo ikke noget at gøre med om han kan logge ind på den.
Avatar billede cortina Nybegynder
21. november 2001 - 22:09 #23
Hey tak for Points!!

Fandt du ud af det??
Avatar billede 2400nv Nybegynder
03. januar 2002 - 07:19 #24
Jeg fundet ud af det. Mange tak for hjælpen!