Avatar billede a-zap Nybegynder
10. november 2001 - 17:46 Der er 8 kommentarer

Pentium II

Hey hey!

Hvordan overclocker jeg en gammel 333mhz pII

A-zap
Avatar billede kludedukken Nybegynder
10. november 2001 - 17:51 #1
De er ikke særlig gode at clocke !
Du kan, hvis bundkortet understøtter det, hæve bushastigheden TSB.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
10. november 2001 - 17:51 #2
Hvilket bundkort ?
Avatar billede dr.truti Nybegynder
10. november 2001 - 17:54 #3
Jeg vil råde dig til at få fat på Motherboard manualen.... Jeg tror ikke din Bios er kompatibel med hensyn til overclockning fra \"Tastaturet\" det du skal med din manual er at finde hvor dine forskellige junpers sidder.... Du bliver desværre nød til at over clocke på den gamle måde :(

Ellers kan du lige tage et kig på min store brors hjemmeside hvor han har overclocket en gammel 300 Mhz AMD K6-2\'er. P II er næsten det samme som en AMD K6-2\'er.....
http://home1.stofanet.dk/heder/overclocking.htm

Jeg vil selv tro ddu kan få din 333 Mhz op på de 400 med en ny køler...

Truti [DK]
Avatar billede a-zap Nybegynder
10. november 2001 - 17:59 #4
Jeg kan ikke liige huske navnet men moddellen er al440lx kan det passe at der er noget intel eller sådan.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
10. november 2001 - 18:01 #5
Tjek denne side : http://w1.1585.telia.com/~u158500767/data/celeron4.htm
omfatter din processor.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
10. november 2001 - 18:02 #6
Der skulle stå FSB i det øverste indlæg :o)
Avatar billede halifax Nybegynder
11. november 2001 - 01:27 #7
Du kunne begynde med et \"Grundkursus i overclocking\" fra PC World. Selv om det handler mest om nyere cpu\'er kan du det give dig nogle ideer til, hvilke faktorer du skal gå efter. Og en manual til bundkort bliver nødvendig for at se jumpersettings til at ændre multiplier og eller FSB, hvis det ikke kan gøres (næppe) fra BIOS.
http://www.pcworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArtikelID=2840

Avatar billede ph1 Nybegynder
03. december 2001 - 14:14 #8
find ud af hvad fabvrikat og model dit bundkort er.
Herefter går du ind på producentens hjemmeside, og finder manualen. (hvis du ikke kan finde manualenlaver du en google søgning på bundkortet, og manual). når/hvis du finder manualen så finder du den section der beskriver opsætning af fsb hastigheder. hæv så fsb´en i så små trin så muligt, indtil det bliver ustabilt. gå herefter et trin tilbage. så har du max hastigheden for din processor.
hvis dit bundkort understøtter det. Så prøv at køb en celeron 633 eller lignende. De koster næsten ingenting, og de clocker nemt til 950 eller over