Avatar billede rmadse2 Nybegynder
10. november 2001 - 15:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Transactions i MS SQL-server ??

Er det muligt at oprette en Transaction inde i en anden Transaction ??
Avatar billede terry Ekspert
10. november 2001 - 16:44 #1
yes
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
10. november 2001 - 17:26 #2
Ja, men bemærk, at den inderste transaktion ikke reelt bliver comitted før den yderste!
Avatar billede rmadse2 Nybegynder
10. november 2001 - 23:03 #3
Tak - hvis nu man laver en rollback på den inderste - har det så ingen effekt på den yderste ?
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
11. november 2001 - 08:43 #4
Nej, det har det nemlig ikke, hvilket selvfølgelig er årsagen til at bruge nestede transaktioner. Man kan i de inderste transaktioner blindt gå derudaf og ved fejl så lave rollback, de del-transaktioner, der måtte have været forinden vil også være upåvirket af dette.

Eks.

BEGIN TRANS1

  BEGIN TRANS2
  COMMIT TRANS2

  BEGIN TRANS3
  ROLLBACK TRANS3

END TRANS1

Commit af TRANS2 vil her være fuldstændigt upåvirket af den rollback, der bliver lavet af TRANS3. Men, hvis man lavede en rollback af TRANS1, så bliver der også lavet rollback af TRANS2!