Avatar billede -xerox- Nybegynder
10. november 2001 - 10:05 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

Cordless desktop pro. Musen sluger strøm!!

Hey all

Jeg har mus og tastatur fra Logitech (Cordless Desktop Pro) Kan det passe at jeg skal skifte batteríer i musen en gang om måneden?? Jeg bruger Duracell ultra m3. Jeg har også den billige udgave (cordless desktop(tror jeg det hedder)) Der har jeg skiftet batterier ca. 4-6 gange på over to år!!

En af mine venner har en mus magen til. Den skaifter han batterier i ca. hver 3. måned!!

Er der noget galt med min mus siden at den bruger så meget strøm??

-XeRoX-
Avatar billede frenzy Nybegynder
10. november 2001 - 10:11 #1
Jeg har også en cordless desktop Pro...
Jeg skifter faktisk også batterier ca. en gang hver 3. måned.
Du skal tænkte på at jo længere væk du sidder med musen jo mere batteri bruger den.

/frenzy
Avatar billede apollo69 Nybegynder
10. november 2001 - 10:14 #2
Jeg skifter ca. en gang pr. md.
Det har jo selvfølgelig en del med den tid du bruger den at gøre.
Avatar billede -xerox- Nybegynder
10. november 2001 - 10:17 #3
Der er ca. 40cm. mellem musen og modtageren uden noget der ligger og blokerer for signalerne!! Jeg bruger den anden mere. Det er det jeg ikke rigtig kan forstå!!

-XeRoX-
Avatar billede apollo69 Nybegynder
10. november 2001 - 10:30 #4
Min pc er tændt ca. 18-19 timer hver dag, jeg sidder selvfølgelig ikke ved den hele tiden, men jeg går lige hen og ser hvad der er af post.
Musen når lige at slukke før jeg så rør musen igen.
Til at starte med troede jeg også den var helt gal. Tænk over hvor meget og ikke mindst hvordan du bruger din mus.
Avatar billede -xerox- Nybegynder
10. november 2001 - 10:35 #5
Min computer er tændt ca. 4-5 timer om dagen. De 3-4 timer går med at spille bil spil. Der bruger jeg kun tastaturet. Det har jeg ikke skiftet batterier i endnu selv det snart er 2 år siden jeg fik det!!

-XeRoX-
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. november 2001 - 17:46 #6
Bruger man musen meget flittigt kan det godt gå ud over levetiden, men undersøg om den slukker af sig selv efter et stykke tid!
Jeg tror ikke at den bruger mere strøm jo længere væk den er!
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2001 - 01:26 #7
har samme problem. Min mus opfører sig meget underligt. Når jeg ikke bruger den går den i dvale tilstand (svagt lys) men efter kort tid begynder den at blinke, og jeg tror det gør at den sluger meget batt! Skifet batterier ca. hver anden uge!! Bruger min comp. 6-8 timer om dagen, og er en flittig muse bruger :)
Avatar billede -xerox- Nybegynder
11. november 2001 - 10:07 #8
Hvordan kan jeg se om den slukker??

-XeRoX-
Avatar billede apollo69 Nybegynder
11. november 2001 - 10:09 #9
Det kan du kun hvis det er en optisk.
Avatar billede -xerox- Nybegynder
11. november 2001 - 10:11 #10
ok. Det er den ikke!!

-XeRoX-
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. november 2001 - 11:38 #11
Man kan se det ved at musen hænger første gang man bevæger den efter en pause!
Avatar billede -xerox- Nybegynder
11. november 2001 - 13:22 #12
Så slukker den aldrig!!

-XeRoX-
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. november 2001 - 13:26 #13
Har man ikke mulighed for at stille det et eller andet sted, f.eks. i kontrolpanelet under mus.
Jeg vil tro at min egen løber tør 1 gang i måneden, men jeg bruger den også meget.
Min mus hænger et øjeblik når den ikke har været brugt et stykke tid!
Avatar billede apollo69 Nybegynder
11. november 2001 - 18:35 #14
Min hænger ikke!!!
Og der er ikke et sted man kan stille det.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. november 2001 - 19:24 #15
Har lige undersøgt om der skulle være indstillinger der slukker for musen, det er der ikke, men jeg synes alligevel at jeg kan se den lige tøver et øjeblik, ikke meget, men nok til at jeg bemærker det!
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. november 2001 - 19:26 #16
Under museindstillinger står der at batteri tilstanden er kritisk, det har den snart været i 5 dage!?
Avatar billede -xerox- Nybegynder
11. november 2001 - 19:29 #17
Jeg har haft helt op til en uge hvor batteri tilstanden var kritisk!!!

-XeRoX-
Avatar billede trs Nybegynder
12. november 2001 - 08:38 #18
På min gamle pc skulle jeg skifte batterier ca. hver 14. dag. Min nye pc har kørt fire måndeder uden jeg skulle skifte. (med samme mus???)
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. januar 2003 - 21:42 #19
takker for pointene..