Avatar billede yasw Nybegynder
10. november 2001 - 02:47 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Skærm går amok

Jeg er pludslig begyndt at få underlige farvede pletter på min skærm. De opstår efterhånden hvis jeg har et vindue åbent længere tid ad gange, men pletterne forsvinder straks igen hvis jeg skifter vindue og begynder så langsomt at komme frem igen. Der er også en anden ting, når jeg starter min puter op kommer der selvfølgelig alt det der hvor den finder RAM, CD-ROM, indlæser drivere osv., der vælter det frem med tegn og små streger på skærmen oven på det alm. billede. Men så snart windows2000pro er startet op er det væk. Det hele er kommet pludsligt uden at jeg har pillet eller gjort noget specielt.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. november 2001 - 02:55 #1
Du kan være ganske overbevist om, at dit grafikkort er ved at stå af...

prøv med et andet... lur mig om ikke det hjælper (lån eventuelt et af en ven, for at teste).

NanoQ
Avatar billede yasw Nybegynder
10. november 2001 - 02:59 #2
Det vil godt nok være uheldigt. For computeren er knap en måned gammel og har da virket fint indtil nu.
Avatar billede freeztyler Nybegynder
10. november 2001 - 04:01 #3
Det er helt klart gfx-kortet der er noget galt med! Jeg havde det samme problem engang, med et riiiigtig gammel Vodoo Banshee - men en udskiftning af kortet hjalp til ingen problemer... Men hvis den er 1 måned gammel er der jo også stadig garanti på!
Avatar billede yasw Nybegynder
10. november 2001 - 04:41 #4
Jeg vil først lige prøve med et anden grafikkort og en anden skærm først.
Avatar billede yasw Nybegynder
10. november 2001 - 07:02 #5
well... min skærm kan fx komme til at se sådan ud efter et lille stykke tid: http://www.geocities.com/twcisodk/pletter.jpg
Avatar billede cdc Novice
10. november 2001 - 08:07 #6
Jeg havde samme problem, og det var faktisk en virus jeg havde fået, efter at jeg havde kørt mcafee virus scan på den var det væk....

/cdc
Avatar billede yasw Nybegynder
10. november 2001 - 09:00 #7
Jeg har checket for virus med den nyeste PC-Cillin. Fandt ingenting, men nogen siger at det er en fejl 40 ! Nogen der kender noget til det?
Avatar billede waffenss Nybegynder
10. november 2001 - 10:32 #8
er det bare mig eller virker linket ikke
Avatar billede yasw Nybegynder
10. november 2001 - 10:36 #9
http://www.geocities.com/twcisodk/pletter.jpg
øøh jow? men det var dog løjerligt
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. november 2001 - 14:10 #10
Fejl 40? - ehm... jeg tvivler... hehe :)

Virus? - naaahh... lyder nu usansynligt... Jeg skulle mene jeg er ganske godt med i hvad der kommer af forskellige vira... og jeg synes ikke lige jeg kan placere de nævnte symptomer...
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. november 2001 - 17:35 #11
Fejl 40 hehe, 40 cm. fra skærmen, skift til nye briller ;o)

Nå, spøg til side!

Prøv at skifte farvedybde f.eks. fra 32 bit til 16 bit!
Avatar billede yasw Nybegynder
13. november 2001 - 23:00 #12
jeg prøvede med en anden skærm og det hjalp ikke.. jeg har taget et par billeder af hvordan den ser ud når man starter.. håber det kan hjælpe lidt..
http://www.dumpap.dk/Picture4.jpg
http://www.dumpap.dk/Picture5.jpg
http://www.dumpap.dk/Picture6.jpg
Avatar billede cdc Novice
13. november 2001 - 23:38 #13
Jeg kan ikke sige andet end at du skal prøve at låne et andet grafikkort for at se om det ikke hjælper, for det der ser ud som om dit grafikkort er ved at stå af........

Det problem jeg havde med virus var at der blev små hvide prikker efter musen...

Det du har er større, og helt klart et grafikort problem. Har du et woodo kort oveni...?

/cdc

Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
13. november 2001 - 23:40 #14
Det ser ud til at du har et defekt grafikkort...Sandsynligvis er det en RAM fejl...

Ned til forhandleren og udnyt din reklamationsret... Hvis du yderligere har garanti på maskinen(Som freeztyler hentyder til), så husk at gøre opmærksom på dette!
Avatar billede yasw Nybegynder
14. november 2001 - 13:05 #15
Det er et GeForce2 MX200 kort, men jeg takker for hjælpen :) Den er heldigvis helt ny så garanti er der stadig.